عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب به زودی آغاز خواهد شد

استاندار هرمزگان در پاسخ به مطالبات ورزشکاران در رابطه با توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گفت: عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست با نخبگان و جمعی از گروه‌های مختلف شهرستان میناب، که با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه میناب برگزار شد، با بیان اینکه دولت به دنبال توسعه متوازن است، اظهار کرد: ضرورت دارد فضاهای ورزشی به صورت متوازن در اختیار بانوان نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به مطالبه ورزشکاران مبنی بر آغاز مجدد عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب، افزود: اعتبار خوبی برای آغاز این استادیوم در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از صید و صیادی است، گفت: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای صید و صیادی تسهیل شد، اما اگر بین مجوزهای جدید و صید آبزیان توازن وجود نداشته باشد ذخایر دریایی از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در قبال صدور مجوزهای جدید صیادی سیاست تقویت ذخایر آبزیان را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم که ۴۰۰ میلیارد تومان جهت احداث مراکز تقویت ذخایر، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های پرورش آبزیان، ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث زیستگاه‌های مصنوعی و سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای برای تولید بچه‌ماهی و میگو اختصاص داده‌ایم.

دوستی ادامه داد: عملیات کاشت ۳.۵ میلیون اصله درخت حرا در خورها آغاز شده است، ضمن اینکه باید برخی خورها را نیز لایروبی کنیم؛ در راستای برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو، نیز سال گذشته با یک‌هزار میلیارد تومان ۷ مزرعه برق‌رسانی شد و بدین منظور نیز امسال ۹۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به دغدغه‌های کشاورزان، در رابطه با تأمین بذر و ایجاد امکان حمل محصولات کشاورزی در اسفندماه و فروردین ماه، گفت: چنانچه بذر ترخیص نشده‌ای در گمرک موجود باشد، ترخیص آن به سرعت انجام خواهد شد و متناسب با اعلام نیاز کشاورزان استان مجوز تردد ماشین‌آلات حمل محصولات کشاورزی جهت صادرات اعطا می‌شود.

استاندار هرمزگان در بررسی مطالبات فرهنگیان میناب، اظهار کرد: کلیه تجهیزات و اعتبارات مدارس بر اساس سرانه دانش‌آموزان و حساسیت ویژه‌ای با نظارت کامل توزیع می‌شود، سال گذشته حدود ۵۰۰ پروژه را در استان تکمیل کردیم و امسال نیز برنامه تکمیل ۴۷۰ پروژه نیمه تمام را در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: چند پروژه اصلی دولت در شهرستان میناب، احداث فرودگاه جدید، دانشگاه علوم پزشکی شرق هرمزگان، پتروشیمی، مسکن، ورزشگاه ۱۰ هزار نفری و تکمیل بیمارستان میناب است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه میناب نیز در این نشست، با قدردانی از خدمات دولت در حوزه‌های مختلف، خواستار راه‌اندازی خط مسافربری میناب به بندرعباس با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

در این نشست، نمایندگان مراکز نیکوکاری، باغداران، لنج‌داران، طلاب، معلولین، هیئت‌های مذهبی، تعاونی‌های مسکن مهر، صیادان، ورزشکاران، کشاورزان، نماینده فعالان فرهنگی، بانوان، بهداشت و درمان، هنرمندان، فرهنگیان، گروه‌های جهادی‌، دانشجویان، فعالان حوزه صنایع دستی و مرغداران مطالبات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

اهم درخواست‌های مطرح شده در این نشست، تجهیز روستاهای بخش مرکزی میناب به سیستم آبیاری نوین، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، افزایش مجوز سفر ته‌لنجی، توسعه بنادر و گمرکات ملوانی، آسفالت معابر محلات بافت‌فرسوده و اجرای شبکه فاضلاب در این محلات، مناسب‌سازی معابر، ادارات، مراکز ورزشی و فرهنگی برای حضور معلولین، توسعه زیرساخت‌های مسکن مهر و محوطه‌سازی، تخصیص سوخت به قایق‌های صیادی و احداث موج‌شکن چند منظوره، تأمین بذر گوجه فرنگی، کنترل مالاریا، کمبود پرستار و پرسنل خدمات درمانی، احداث محل تمرین برای هنرمندان و اعطای تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی و تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداران بود.

کد خبر 695400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.