اظهارنظر رئیس سازمان حمایت درباره قیمت‌گذاری دستوری

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار به جز کالاهای اساسی، در دیگر موارد به قیمت‌گذاری دستوری اعتقاد ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: اعتقاد دولت در زمینه کنترل بازار توجه به فرآیند عرضه و تقاضا است؛ نگاهی به قیمت‌گذاری دستوری در دولت وجود ندارد و مجلس هم مصوبه‌ای داشت که قیمت‌گذاری دستوری را به جز برای کالاهای اساسی منتفی کرد.

وی افزود: البته مشکلاتی که در تأمین برخی کالاها وجود دارد در قیمت و بر بازار تأثیرگذار است، اما آنچه که دولت و وزارت صمت در حوزه بازار دنبال می‌کند، متعادل‌سازی بازار براساس عرضه و تقاضا است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره عملکرد این استان در زمینه کنترل بازار و مهار تورم خاطرنشان کرد: مازندران مانند بسیاری از حوزه‌های تولید در زمینه فعالیت‌های صنفی از استان‌های پیشرو است، این استان در بازرسی‌ها و نظارت بازار یکی از استان‌های با عملکرد مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای بازرسی و نظارت بازار این استان نشان می‌دهد که نگاه همکاران بیشتر از برخورد و تشکیل پرونده، بر فرهنگ‌سازی و راهنمایی فعالان صنفی معطوف است که اقدام خوبی به حساب می‌آید، با این‌که بازرسی‌ها در مازندران با تعداد بالایی انجام شد، اما بخش کمی از این بازرسی‌ها منتج به تشکیل پرونده شده است، خوشحالیم که کنترل بازار مازندران با چنین رویکردی پیش می‌رود.

فرهیدزاده با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای کنترل بازار اظهار کرد: امسال به شعار مهار تورم و رشد تولید مزین است، اگر کمی در فرمایشات مقام معظم رهبری دقیق شویم، می‌بینیم هیچ راهی برای خروج از شرایط سخت اقتصادی جز تحقق همین شعار نداریم.

وی افزود: ایشان می‌فرمایند تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند، زیرا تمام بار در این شرایط بر دوش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف است؛ می‌دانیم که تولیدکنندگان مشکلات زیادی دارند، اما تنها راه ایجاد ثروت و رفاه اجتماعی برای مردم فقط حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: یکی از کارهایی که برای تحقق اهداف اقتصادی کشور باید انجام شود، اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای مردمی است.

فرهیدزاده رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را اصل اساسی موفقیت تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: مصرف‌کننده باید از کیفیت و قیمت مناسب کالا یا خدمات بهره‌مند شود، آگاهی لازم را دریافت کند و دسترسی مناسب به کالا و خدمات داشته باشد، سال ۱۳۸۸ انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده با همین اهداف و بر اساس اسناد بالادستی تصویب شد.

وی درباره انتخاب واحدهای برتر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: این تقدیرها اگر به رشد و ارتقای محصول و رضایتمندی مصرف‌کنندگان منجر نشود خروجی مناسبی ندارد، خوشبختانه با رویکردی جدید که در انتخاب واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان به کار گرفته شده با استفاده از روش‌های تعالی سازمانی این فرآیند به روز شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: رئیس‌جمهور بارها تاکید کردند که اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده پذیرفتنی نیست و باید تعادلی در این زمینه برقرار شود تا هر دو گروه منتفع شوند.

وی گفت: می‌دانیم که مشکلات زیادی برای تولیدکننده وجود دارد. ما و همکاران در وزارت صمت باید برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان بیشتر تلاش کنیم؛ تلاش‌های زیادی هم در حال انجام است، اما در قبال این گام‌ها انتظار داریم تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت تولید و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان گام بردارند و کوشا باشند.

کد خبر 695395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.