قطارهای ترنست هفته‌های آینده به مدار وارد می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قطارهای ترنست انتفاعی نیستند، گفت: با پیگیری‌های استاندار یزد و نمایندگان مجلس قطارهای ترنست نوسازی و مرمت شده و ظرف هفته‌های آینده دوباره به مدار وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صولت مرتضوی عصر امروز _پنجشنبه، بیستم مهرماه_ در پایان نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به سفر خود به استان یزد اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در طول این سفر انجام شد و هم‌اکنون نیز در جلسه شورای اشتغال استان یزد شرکت داشتیم و از پیشنهادات و نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی و کارگری به منظور کمک به قشر کارگری و کارفرمایی استفاده کردیم‌.

وی با اشاره به اینکه معدل مجموع این سفر حکایت از یافته‌های بسیار خوب از استان یزد دارد، افزود: نرخ بیکاری در استان یزد از نرخ متوسط کشوری حدود یک درصد پایین‌تر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روند کاهشی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: لازم است در این حوزه بیشتر تلاش کرد و در نرخ اشتغال بانوان به ویژه نرخ اشتغال خرد و خانگی باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: به منظور رفع مشکل بنگاه‌هایی که از ظرفیت اسمی استفاده می‌کنند و بنگاه‌های که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند، منابع مناسبی از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله نهادهای حمایتی، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت تخصیص یافته است.

مرتضوی ادامه داد: در این بخش به منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام می‌توان با اهرم کردن منابع این طرح‌های نیمه تمام را به سرانجام رساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان شود، افزود: با توجه به حجم بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان یزد، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان استان یزد لازم و ضروری است.

مرتضوی ادامه داد: مقرر شد کارگروهی با حضور معاونت اشتغال وزارتخانه، نمایندگان استانداری و با حضور نمایندگان مجلس و سایر صاحب‌نظران تشکیل شود و طرحی نو در رابطه با ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل طراحی و برنامه‌ریزی کنند.

وی در خصوص بازگشت قطارهای ترنست به مجموعه حمل و نقل ریلی استان یزد گفت: قطارهای ترنست چندین سال مرمت و نوسازی نشده بودند که با پیگیری نمایندگان مجلس و استاندار یزد، منابعی از محل سایر منابع اختصاص یافت، چرا که طرح قطارهای ترنست انتفاعی نیستند و همواره باید به آن‌ها یارانه پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنابراین منابعی از سایر سرفصل‌ها تأمین و به شرکت مسافرتی رجا اختصاص یافت و این قطارها را نوسازی، بازسازی و مرمت کردند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی که با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت، این قطارها ظرف هفته‌های آینده وارد مدار می‌شوند و مردم یزد از این موهبت بهره‌مند شده و استفاده مطلوب خواهند داشت.

کد خبر 695391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.