حضور مدیریت شهری در بورس به شفافیت فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند

شهردار کرج با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها با حضور در بورس می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را با قدرت بیشتری پیش ببرند، گفت: این امر فعالیت‌های اقتصادی را شفاف‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد کیانی، امشب _پنج شنبه، بیستم مهرماه_ در حاشیه بازدید از معابر شهری به واسطه بارندگی هوا، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه که برای حمایت از مردم فلسطین برگزار خواهد شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور شهرداری‌ها در بورس، اظهار کرد: بورس بستری مناسب جهت تأمین مالی پروژه‌های کلان، مولد سازی دارایی‌ها و شفافیت و فساد زدایی از اقتصاد شهری است.

وی افزود: پروژه‌های ریلی بزرگراهی و زیرساختی شهرداری‌ها که دارای سود تضمین شده هستند، می‌توانند در قالب صندوق در بورس عرضه شوند.

به گفته شهردار کرج، فروش املاک مازاد شهرداری‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای قراردادهای مشارکت از کانال بورس نیز می‌توانند اتفاقات خوبی را برای مدیریت شهری رقم بزند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در چند فصل و حوزه مختلف می‌توانند در بورس داد و ستد مالی داشته باشند، اضافه کرد: بازار سرمایه پنجره جدیدی برای جذب سرمایه‌های سرگردان تلقی می‌شود، همچنین تأمین مالی طرح‌های کلان به ویژه مترو، فروش املاک مازاد و محصولات تولیدی قابلیت بهره‌برداری از این ظرفیت را دارند.

کیانی تصریح کرد: آسفالت و بتن، مولدسازی دارایی‌ها، تعریف پروژه‌های مشارکتی همچون مجتمع‌های تجاری و اداری و طرح‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاری در بورس مناسب هستند که امیدواریم دولت و مجلس بستر تحقق این مهم و رفع موانع حقوقی و اداری موجود را فراهم کنند تا بتوانیم فضای معاملات را در اقتصاد شهری شیشه‌ای و شفاف‌تر اجرا و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه خلأ حضور و فعالیت جدی و مستمر شهرداری‌های کشور در بورس احساس می‌شود، اضافه کرد: خاصیت بورس اتصالی میان سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و اگر نتوانیم از شیوه‌های نوین جهت تأمین مالی استفاده کنیم، با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های جاری در شهرداری‌ها باید گفت که قادر به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یا تعریف پروژه‌های جدید با سرعت مناسب و طبق زمان‌بندی مصوب و مقرر نخواهیم بود.

شهردار کرج خواستار تعامل معاونت مالی و اقتصاد شهرداری کرج با شهرداری‌های تهران و مشهد و همچنین مدیریت شهری دیگر کشورها با هدف بررسی الگوبرداری و بهره‌مندی از مطالعات و اقدامات خوب آن‌ها در زمینه ورود به بورس شد و تصریح کرد: حضور در بازار سرمایه راهی است که ما خواهیم پیمود و فرصتی که آزمون و خطای خود را پس داده و یقین دارم که اهداف ما در این مسیر به خوبی محقق خواهد شد.

کد خبر 695385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.