همان‌هایی که در شاهچراغ کودکان را شهید کردند، امروز کودکان غزه را به خاک‌وخون می‌کشند

رئیس جمهور در جمع مردم استان فارس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تلاش دشمن این بود تا انحرافاتی را ایجاد کند اما مردم سومین حرم اهل بیت ایستادگی کردند؛ در این حرم امن کودکان را به خاک و خون کشیدند و امروز همان دشمنان در غزه کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _ پنج‌شنبه بیستم مهرماه_ در دیدار با مردم استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اظهار کرد: مردم فارس مردم وفادار، اهل علم و فرهنگ، ادب و هنر و مردم پرتلاش و سخت‌کوش هستند که در عرصه‌های مختلف آزموده شده و امتحان خود را به خوبی پس دادند.

وی افزود: مردم فارس مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند و این استان، استان مفاخر و مهد شهدای بزرگ همچون شهید دستغیب و پانزده هزار شهید است که کلام آنها طنین‌افکن در فضای استان و کشور شده است تا بتوانیم پیام شهیدان را بشنویم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم استان فارس و این خطه پیروان واقعی امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

آیت‌الله رئیسی افزود: فارس استان پیش رو در حرکت‌های علمی، فناوری است و اینکه بیان می‌شود شیراز قطب سلامت و پزشکی کشور است به جهت تلاش شبانه‌روزی جوانان و پزشکان متخصص این استان است.

وی خاطر نشان کرد: شیراز در حقیقت چهره زیبای تمدن ایران اسلامی است و راوی تاریخ و تمدن اسلامی و فرهنگ ایران زمین است و این استان بدین دلیل تبدیل به قطب گردشگری شده است و همواره جلوه‌های مدنیت مردم را به این خطه کشانده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مردمی که در این استان زندگی می‌کنند با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی استان و نوآوری و خلاقیت و صنایع دستی که دارند دارای دو ویژگی هویت‌بنیان و خانواده محور هستند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: این استان در عرصه صنایع دستی زبانزد است و هر خانه یک کارگاه صنایع دستی است که زنان پر تلاش این استان این حوزه را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: ما استان فارس را استان با ظرفیتی می‌دانیم و قبل از سفر به فارس تیم خود را برای جمع‌آوری درخواست‌ها اعزام کردیم و یکی از درخواست‌های اصلی مطرح شده از سوی مردم تأمین آب شرب و کشاورزی است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی که امروز صورت گرفت، گفت: به زودی خبر اجرایی شدن خط سوم عملیات آبرسانی اعلام خواهد شد.

تشریح واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان دیگر موضوع مورد اشاره آیت‌الله رئیسی بود و وی اظهار کرد: یکی از اقدامات در دستور کار فعال کردن این واحدها است و امروز این نوید را می‌دهیم که آمار احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل از بخش تولیدی در دو سال گذشته به پنج هزار واحد رسیده است و به همین میزان اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: کارخانه قند ممسنی، آزمایش مرودشت و آی تی آی در استان فارس و شهر شیراز با برنامه‌ریزی انجام شده به مدار تولید باز خواهند گشت و شرایط آن‌ها نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در این دیدار مردمی تاکید کرد: کلیه نامه‌ها و درخواست‌های مردمی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با تلاش‌های مسئولان استان فارس تا به امروز ۷۷ هزار فرصت شغلی در این مدت ایجاد شده است و آمار بیکاری استان در مجموع به هفت درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال مسئله بسیار مهمی است و این افتخار داریم که در ۲۳ استان کشور مشکل بیکاری حاد نداریم و این آمار به پنج درصد رسیده است و فضای کار و تلاش در حوزه صنایع مثال‌زدنی است.

به گفته رئیس جمهور اشتغال مسئله مهم و محوری است و بر اساس وعده‌ای که برای ایجاد یک میلیون شغل در سال دادیم دولت توانسته است برای فعالیت‌های تولیدی با مشارکت و همت مردم اقدام بسیار ویژه‌ای انجام دهد.

آیت‌الله رئیسی همچنین به موضوع مسکن اشاره داشت و گفت: این حوزه را وظیفه قانونی دولت می‌دانیم و امروز به همت استاندار فارس و راه و اداره کل شهرسازی تعداد ۱۰ هزار مسکن تحویل متقاضیان خواهد شد و از فردا ۳۰ هزار زمین تحویل متقاضیان خواهد شد. از سوی دیگر این موضوع حائز اهمیت است که استان فارس کمبود زمین ندارد.

وی تاکید کرد: مسئله مسکن برای جوانان عزیز در اولویت است و جز مواردی است که در تمام استان‌های کشور این موضوع را به جد پیگیری می‌کنم. چرا که دولت سیزدهم دولت شفافیت است.

رئیس جمهور همچنین ادامه داد: فارس، استان گردشگری است و راه‌های مواصلاتی آن بسیار اهمیت دارد و راه‌های این استان توسعه زیر ساختی این استان را در بر می‌گیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز اصفهان گفت: به زودی عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی و توسعه خطوط ریلی از دیگر اقدامات در دستور کار است.

رئیس جمهور همچنین به حوزه فرهنگ این استان اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌دوستی در این استان به اصالت و هویت جوانان این استان است و توجه و پیگیری ویژه انجام خواهد شد تا با کمک فرهنگ‌دوستان، دانشجویان، علما و سایرین نسبت به توسعه فرهنگ در این استان توجه شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری تلاش دشمن این بود تا انحرافاتی را ایجاد کند اما مردم سومین حرم اهل بیت ایستادگی کردند؛ در این حرم امن کودکان را به خاک و خون کشیدند و امروز همان دشمنان در غزه کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

به گفته وی امروز این احساس را داریم که نوای پساصهیونیستی از مسجد الاقصی به گوش می‌رسد و نابودی رژیم غاصب احساس می‌شود و این نشانه استیصال رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور خاطر اضافه کرد: حضور پرشور مردم استان فارس مسئولیت ما را سنگین می‌کند تا همواره خدمتگزار شما مردم باشیم و این عزم و اراده در دولت وجود دارد تا با تمام تلاش خود مشکلات مردم را رفع کند.

کد خبر 695373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.