نصف جهان به پیشواز جشنواره سی‌وششم فیلم کودک رفت

اختتامیه سی‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با طنین‌انداز شدن صلوات خاصه امام رضا(ع) در سالن کوثر اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۹:٠٠ است و تقریباً تمام سالن کوثر از جمعیت پر شده است؛ در ردیف‌های جلو در کنار حضور مدیران شهر و استان، تصویر چهره‌های مطرح سینما از جمله مرضیه برومند، علیرضا خمسه، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا به چشم می‌خورد.

ساعت ۱۹:٠۵ یکی از قاریان نوجوان به روی صحنه می‌آید و ایاتی از کلام‌الله را تلاوت می‌کند و دقایقی بعد سرود افتخار کشورمان و صلوات خاصه شمس‌الشموس در سالن طنین‌انداز می‌شود.

پس از نقش بستن تصویر حاج قاسم و شهدای مقاومت بر جایگاه، گروه سرودی متشکل از کودکان و نوجوان به صحنه می‌آیند و بار دیگر به بچه‌ها یادآوری می‌کنند که هدف‌مان جز قله جایی دیگر نیست و پس از آن افشین زی‌نوری به‌عنوان مجری برنامه به روی جایگاه می‌آید و پس از خوشامدگویی به داوران، از زین‌العابدین دبیر جشنواره دعوت می‌کند تا دقایقی کوتاه به سخنرانی بپردازد.

پس از سخنرانی دبیر جشنواره موقع اعلام برگزیدگان بخش بین‌الملل می‌رسد و داوران بخش بین‌الملل از جمله مرضیه برومند و علیرضا خمسه به جایگاه می‌آیند و برگزیدگان یکی یکی اعلام می‌شوند اما زمان اعلام جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلم در آغوش درخت، سالن حال و هوای دیگری می‌گیرد.

تعدادی از برگزیدگان به‌صورت زنده و با ارتباط اینترنتی در اختتامیه حاضر می‌شوند و از حضور در این جشنواره ابراز رضایت می‌کنند.

دقایقی پس از اعلام جوایز بخش بین‌الملل، صدایی آشنا که کودکی بسیاری از ما با آن گذشته در سالن پخش می‌شود و مجری اعلام می‌کند که زمان آئین بزرگداشت منوچهر والی‌زاده رسیده و مجری از صاحب این صدای ماندگار دعوت می‌کند.

در ادامه جوایز پویانمایی اعلام می‌شود و پس از آن نیز شهردار اصفهان و رئیس سازمان سینمایی برای سخنرانی به صحنه می‌آیند؛ خزاعی ضمن همدردی با کودکان غزه، اعلام می‌کند که میزبان سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خواهد بود.

پس از اجرای قطعاتی از موسیقی محلی توسط خواننده نوجوان علی نظری طولابی، آئین بزرگداشت بهرام دهقان‌یار با حضور مرضیه برومند و اکبر عبدی برگزار می‌شود؛ عبدی معتقد است شهرداری اصفهان میزبان بسیار خوبی برای جشنواره بود و ابراز امیدواری می‌کند که مشکلات حل می‌شود و در ادامه با بغض می‌گویدآرزویم این است که هیچ کودکی در هیچ‌جای کره زمین جنگ را تجربه نکند.

در ادامه نیز با حضور بازیگران مطرح کشورمان از جمله علیرضا خمسه، مرضیه برومند، پوران درخشنده، بهرام عظیمی، بهروز افخمی، محمدرضا شریفی‌نیا و… برگزیدگان بخش ملی جشنواره با تشویق ویژه کودکان و نوجوان معرفی می‌شوند؛ از صدای تشویق داوران و خبرنگاران نوجوان حاضر در سالن مشخص است که خود را در تک تک انتخاب‌ها دخیل می‌دانند.

در بخشی دیگر نیز وحید ملتجی، دبیر هفتمین دوره المپیاد فیلسمازی نوجوانان اعلام کرد که تعداد ثبت‌نامی‌های این دوره از دوره‌های قبل بیشتر شده و قرار است کارگاه‌های این رویداد در سه روز برگزار و هدف اصلی آن عدالت آموزشی است تا تمام نوجوانان در هرجای ایران آموزش ببینیم

و در ادامه هم سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که از برگزاری این جشنواره خوب و وزین تشکر می‌کنم و در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: این برنامه از اقدامات نو و آینده‌ساز ایران است، هرچه در سینمای کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم تمام آن سود است و در این راستا اگر افتخار به گذشته و امید به آینده را ترویج کنیم، بهترین قدم فرهنگی را برداشته‌ایم.

در پایان نیز با رونمایی از پوستر هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، پرونده سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بسته شد و با اعلام رئیس سازمان سینمایی، نصف‌جهان به پیشواز جشنواره سی‌ششم رفت.

کد خبر 695354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.