افتخارات کشور مرهون دانشگاه‌ها است

رئیس جمهور گفت: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است و اگر در صنعت هسته‌ای، نظامی، صنایع، معدن و کشاورزی موفق هستیم همه مربوط به دانشگاه است و اگر امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال می‌کند مربوط به محصول خروجی از دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز_ پنجشنبه بیست مهر_ در مراسم جشن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی که در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر قوانین و مقررات بین‌المللی کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند و از این جنایات حمایت می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

وی افزود: رژیم آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی‌رحمانه قرار داده و خانه‌ها را ویران می‌کنند، هرچند که این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از ۷۰ سال است که ویران کردن خانه‌ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند متعال مردم فلسطین را همواره مورد عنایت و حمایت خود قرار دهد، اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال به مردم مقاوم فلسطین که در ۷۵ سال گذشته بخاطر ظلم بزرگی که به آن‌ها شده در رنج و گرفتاری به سر می‌برند، استقامت و پایمردی مرحمت کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به پیروزی‌های بزرگی که در روزهای اخیر نصیب جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شده است، تصریح کرد: باید ایام بسیار خجسته پیروزی بزرگ رزمندگان عزیز فلسطینی و مجاهدان راه خدا را تبریک گفت.

افتخارات کشور مرهون دانشگاه‌ها است

وی ادامه داد: اینکه من بارها گفتم دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه دولت است، تعارف نیست بلکه یک حقیقت است و به هیچ عنوان نباید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد از اینکه دانشجو و استادی نظری مخالف آن‌ها دارند و این بحث و ابراز می‌شود، ابایی داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر بحث و نظری هست و در این زمینه دیدگاه مخالف و انتقادی داشته باشند ایرادی ندارد؛ البته تا قبل از آنکه تصمیم به مصوبه و قانون تبدیل شود مناسب است و ایرادی نسبت به آن نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه، دانشجویان، پژوهشگران و محققان می‌توانند نظام مسائل کشور را به خوبی ببینند و استخراج کنند و بر اساس اولویت برای آن‌ها راه حل پیدا کنند، ادامه داد: باید دانشگاهیان ما استقبال مسئولان را همراه خودشان داشته باشند و مسئولان هم باید احساس مسئولیت و تعهد کنند تا دانشگاه بتواند حل مسأله کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است و اگر در صنعت هسته‌ای، نظامی، صنایع، معدن و کشاورزی موفق هستیم همه مربوط به دانشگاه است؛ اگر امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال می‌کند مربوط به محصول خروجی از دانشگاه‌ها است.

نوآوری‌های پزشکی شیراز برای کشور افتخارآمیز است

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری‌های پزشکی در شیراز برای کشور افتخارآفرین است، گفت: گردشگری سلامت در این استان فعال شده است و بسیاری افراد از کشورهای همجوار ایران ترجیح می‌دهند به جای اینکه به اروپا بروند، در شیراز مسائل درمانی خود را پیگیری کنند و در بیمارستان‌های این شهر تحت معالجه متخصصان ایرانی قرار گیرند.

آیت‌الله رئیسی افزود: انتخاب شیراز به عنوان مرجعی برای انجام امور درمانی به این دلیل است که از نظر تخصص در بالاترین سطح و از جهت درمان بهترین شکل درمانی ارائه می‌شود و علاوه بر آن، هزینه کمتری نیز نسبت به درمان در کشورهای اروپایی باید پرداخت کنند.

رشته و میزان جذب دانشجو متناسب با شغل باشد

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوعات از سوی دانشجویان مبنی بر اینکه هم رشته‌ها و هم میزان جذب دانشجو حتماً باید متناسب با شغل باشد، گفت: این حرف درستی است که دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی احساس نکند برای او شغلی نیست بلکه باید زمینه کار برای دانشجو فراهم باشد و احساس کند که می‌تواند جذب شغل موجود شود.

رئیس جمهور افزود: الان سیاست‌گذاری بر همین روال پیش می‌رود که دانشجویان بعد از تحصیل به هیچ عنوان، مشکل نبود شغل را احساس نکنند.

نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی وجود داشته باشد

رئیس جمهور تصریح کرد: موارد تا قبل از اینکه مصوب شود، گرفتن نظرات دانشجویان و افراد بسیار مهم است و کمک بسیار بزرگی به غنای مصوبات فرهنگی می‌کند؛ این (گرفتن نظرات موافق و مخالف) به نظر من بزرگ‌ترین کمک به شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد است.

کد خبر 695349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.