اجرای ۱۲۹ پروژه مرتبط با ایام اربعین در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۱۲۹ پروژه مرتبط با ایام اربعین با ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در استان کردستان تعریف و اجرایی شد که زیرساخت‌های شهر مریوان را نیز ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیومرث حبیبی، امروز _پنج‌شنبه بیستم مهرماه_ در جلسه ستاد اربعین استان و تجلیل از فعالان این عرصه در شهر سنندج، اظهار کرد: امسال ۱۲۹ پروژه مرتبط با ایام اربعین حسینی با ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در استان تعریف و بیشتر آنها اجرایی شد که زیرساخت‌های شهر مریوان را نیز ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای جاده مریوان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است، افزود: با منابع ستاد اربعین نمی‌توان همه زیرساخت‌های شهر مریوان را تقویت کرد و ما به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان کردستان هشت جلسه با ۷۸ مصوبه داشته که اکثر مصوبات این کمیته اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم برای استان تخصیص پیدا کرد که ۱۰۵ میلیارد تومان در اختیار اداره راهداری و ۱۰۵ میلیارد تومان نیز در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

حبیبی تاکید کرد: شهرداری‌های استان در ایام اربعین بسیار خوب پای کار بودند که شهرداری‌های سنندج و مریوان در این ایام بیشترین اقدامات را انجام دادند و موفق عمل کردند.

تردد ۱۳۶ هزار نفر زائر از طریق مرز باشماق مریوان در ایام اربعین حسینی

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان نیز در این جلسه اظهار کرد: اربعین امسال شاهد تردد ۱۳۶ هزار نفر زائر از مرز باشماق مریوان بودیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشت.

وی افزود: امسال در شهرستان مریوان طی ایام اربعین شاهد هیچ‌گونه حادثه و یا تصادفات جاده‌ای نبودیم و هیچ موردی در این زمینه به ثبت نرسید.

اجرای ۱۲۹ پروژه مرتبط با ایام اربعین در کردستان

رشد ۴۰ درصدی تردد زوار اربعین در کردستان

سید عبدالرحمن حسینی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان هم در این جلسه گفت: امسال ۷۶ هزار نفر زائر از طریق مرز باشماق مریوان از استان خارج شدند و ۶۶ هزار نفر نیز از طریق این مرز به استان ورود پیدا کردند.

وی افزود: در مجموع ۱۴۳ هزار نفر در این مدت از طریق مرز باشماق مریوان تردد کردند که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

ارائه خدمات هلال احمر کردستان به بیش از ۷۵۰۰ زائر اربعین

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی هلال احمر از ۲۷ مردادماه شروع به کار کردند و امسال تمامی امکانات از خود استان کردستان برای خدمات‌رسانی به زائران فراهم شد.

وی ادامه داد: خدمات مراقبت از سلامت به سه هزار و ۶۱۷ نفر زائر ارائه شد و جمعیت هلال احمر کردستان در مجموع به هفت هزار و ۸۱۸ نفر زائر در ایام اربعین خدمات‌رسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر به مشارکت در اسکان بیش از دو هزار زائر اربعین نیز اشاره کرد و گفت: ما هیچ‌گونه حادثه جاده‌ای را در ایام اربعین نداشتیم اما پنج عملیات جاده‌ای توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت که ۱۴ مصدوم در پی داشت و ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 695331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.