لزوم افزایش تعاملات ایران و چین از طریق تقویت همکاری‌های سینمایی

یک فیلم‌ساز چینی گفت: باید فیلم‌های مشترک جهت تعامل فرهنگ ایران با چین افزایش پیدا کند تا برخی ذهنیت‌های منفی که نسبت به چین و ایران وجود دارد به اتمام برسد.

به گزارش ایمنا، لیو کوانوی، کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «شکوفه در کوهستان» ساخته چین در رابطه با چگونگی ساخت این اثر سینمایی در گفت‌وگوی اختصاصی با کمیته خبرنگاران نوجوان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که در حوزه کارگردانی سینما فعالیت دارم و در انتظار ساخت فیلمی برای کودکان بودم تا اینکه با نویسنده‌ای آشنا شدم که چندین رمان برای کودکان نوشته بود.

وی افزود: همین موجب شد تا برای اولین بار به ساخت فیلمی در حوزه کودکان و نوجوانان بپردازم و این جشنواره یکی از دلایل اصلی من برای پا گذاشتن در عرصه فیلم سازی برای کودکان و نوجوانان بوده است.

این فیلم‌ساز چینی با اشاره به پیام اصلی این فیلم اظهار کرد: دغدغه‌ام این است آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در خانواده برای کودکان ایجاد می‌شود را به تصویر بکشانم و بر همین اساس مشکلاتی مانند غربت کودکان در خانه و تنهایی آنان با دوری از پدر و مادر پیام اصلی این فیلم سینمایی است.

وی در خصوص حضورش در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری با مردمانی مهربان، مهمان‌نواز و خون گرم است و از اینکه توانستم فیلمی بسازم که در جشنواره ایرانی راه پیدا کند بسیار خوشحالم اما باید فیلم‌های مشترک جهت تعامل فرهنگ ایران با چین افزایش پیدا کند تا برخی ذهنیت‌های منفی که نسبت به چین و ایران وجود دارد به اتمام برسد.

خبرنگار نوجوان: تینا نجفی

کد خبر 695328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.