رطوبت بالای ۸۵ درصد در شش شهر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رطوبت بالای ۸۵ درصد در شش شهر استان، گفت: میزان رطوبت در آبادان ۹۸ درصد، در اهواز ۹۶ درصد، شادگان ۹۵ درصد، هندیجان ۹۰ درصد، ماهشهر ۸۹ درصد و کشاورزی اهواز ۸۶ درصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان امروز _ پنجشنبه بیستم مهرماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی تا فردا استقرار جریانات جنوبی را نشان می‌دهد که سبب افزایش رطوبت، شرجی، مه، یا مه رقیق در نوار ساحلی، مناطق جنوبی و مرکزی خواهد شد.

وی افزود: طی روز شنبه با شمالی شدن جریانات شاهد کاهش رطوبت در مناطق مرکزی خواهیم بود، اما در نوار ساحلی به‌ویژه ساحل شرقی استان تا روز دوشنبه هفته آینده با شدت و ضعف همچنان افزایش رطوبت و مه رقیق ادامه دارد، تا روز شنبه با توجه به انباشت رطوبت و بالا بودن ضرایب ناپایداری، افزایش ابر (در اغلب مناطق استان) و احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده (در ارتفاعات شمالی، شرقی و شمال شرقی استان) دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه، از فردا روند تغییرات دما کاهشی پیش بینی می‌شود، ادامه داد: شرجی و رطوبت بالای ۵۰ درصد در ۱۴ شهر خوزستان رخ داده است، میزان رطوبت در آبادان ۹۸ درصد، در اهواز ۹۶ درصد، شادگان ۹۵ درصد، هندیجان ۹۰ درصد، ماهشهر ۸۹ درصد و کشاورزی اهواز نیز ۸۶ درصد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: میزان شرجی ثبت شده در بستان و صفی آباد دزفول و شوش را به ترتیب ۷۸ و ۷۷ درصد اعلام کرد و رطوبت در امیدیه ۷۱ درصد، بهبهان ۶۳ درصد، آغاجاری ۵۶ درصد و حسینیه اندیمشک نیز ۵۴ درصد گزارش شده است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۵ و ایذه با ۱۸.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند، علاوه بر آن حداکثر دمای اهواز به ۴۳.۴و حداقل به ۲۶.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 695304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.