انجام ۲ مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن هرگونه خسارت به دام‌های سنگین و سبک برای بیماری تب برفکی، تاکنون دو مرحله واکسیناسیون علیه این بیماری، میان دام‌های سبک‌ و سنگین استان انجام شده است.

علی کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط معتدل آب‌وهوای گلستان به ویژه در شرق گلستان، زنبورداران درگیر درمان بیماری‌های بخش زنبور هستند و همکاران ما در حوزه دامپزشکی تلاش دارند تا با نظارت کامل از هرگونه بیماری در جمعیت زنبورها پیشگیری و در صورت بروز بیماری آن را کنترل کنند.

وی افزود: تلاش داریم با همکاری جهاد کشاورزی جایگاه‌های استقرار کندوهای زنبورعسل به‌ویژه در فصل جابه‌جایی سم‌پاشی شود تا زنبورداران دچار تلفات در این بخش نشوند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از همه زنبورداران استان گلستان تقاضا داریم تا داروهای مورد نیاز خود در بخش زنبور را تنها از مراجع ذی‌صلاح خریداری کنند، زیرا موجب وارد آمدن خسارت جبران‌ناپذیر به جمعیت زنبورها می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی به دامداران توسط دامپزشکی در طول سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌منظور آگاه‌سازی جامعه دامداران به‌ویژه در مناطق محروم و صعب‌العبور برای پیشگیری از هرگونه بیماری دامی، در طول آموزش‌های چهره‌به‌چهره توسط همکاران در دامپزشکی‌های سراسر استان برگزار می‌شود تا ضمن آشنایی دامداران به انواع بیماری‌های دام، از هرگونه شیوع بیماری دامی جلوگیری شود.

کاووسی گفت: از همه شهروندان استانی چه فروشگاه‌های عرضه محصولات دامی و چه مصرف‌کنندگان تقاضا داریم تمام محصولات دامی از جمله گوشت و لبنیات را از مراکز مجاز و مطمئن خریداری کنند.

وی با اشاره به بیماری تب برفکی به‌عنوان یک بیماری استراتژیک میان دام‌ها افزود: به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن هرگونه خسارت به دام‌های سنگین و سبک برای بیماری تب برفکی، تاکنون دو مرحله واکسیناسیون علیه این بیماری بین دام‌های سبک‌ و سنگین استان انجام شده است.

کد خبر 695256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.