دستگیری ۶ هزار و ۷۷۰ معتاد متجاهر در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد این پلیس طی شش ماه نخست سال جاری گفت: در این راستا شش هزار و ۷۷۰ نفر معتاد جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های خصوصی و دولتی شده‌اند و افزایش ۴۰ درصدی دستگیری معتادان متجاهر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

سرهنگ ابراهیم جلیل‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته انتظامی اظهار کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر به عنوان تخصصی‌ترین رده پلیس در سطح فراجا است.

وی افزود: مقابله با تولید، ترانزیت، کشت و ساماندهی و برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر از جمله وظایف این پلیس است و در پیشگیری از اعتیاد نیز وظایفی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: امروز بزرگترین تهدید برای جامعه در حوزه مواد مخدر فضای مجازی است و پلیس این فضا را رصد می‌کند و پلیس در راستای مبارزه با موادمخدر باید به‌روز باشد و هوشمندانه عمل کند.

وی ادامه داد: پلیس در راستای مبارزه بی‌امان با موادمخدر، شبانه‌روز پای کار است و به مبارزه با باندها و شبکه‌های توزیع موادمخدر اقدام می‌کند، اما برای مردم ملموس نیست.

جلیل‌پناه تاکید کرد: مردم در راستای جمع‌آوری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر در محلات و معتادان متجاهر دغدغه و مطالبه دارند و پلیس هم همان دغدغه مردم را دارد و اقدامات بسیار جامعی را در این راستا انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی گفت: دستگیری‌های گسترده‌ای را طی ۶ ماهه نخست امسال در راستای برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر داشته‌ایم.

جلیل‌پناه اضافه کرد: در این مدت هزار و ۵۵ فقره طرح روزانه و شبانه در جهت برخورد با توزیع‌کنندگان و معتادان در سراسر استان انجام داده‌اند که از این آمار ۳۸۴ طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده و پاتوق‌ها و شیره‌کش‌خانه‌ها با محوریت امنیت محله‌محور است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت آحاد مردم و دلسوزان جامعه را پلیس در دستور کار قرار داده‌اند و در این راستا ۶ هزار و ۷۷۰ نفر معتاد جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های خصوصی و دولتی شده‌اند که افزایش ۴۰ درصدی دستگیری معتادان متجاهر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد شده‌ایم.

جلیل‌پناه با بیان اینکه ۱۲۶ پاتوق و محل استعمال موادمخدر پلمب و جمع‌آوری شده است، گفت: ۲۷۰ فقره طرح تشدید در راستای مبارزه با خرده‌فروشان انجام شده است، دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر شاهد دستگیری هزار و ۵۲۷ هستیم که نشانگر افزایش ۵۲ درصدی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به حجم وسیع تهدیدات در فضای مجازی در خصوص موادمخدر، ۲۲ طرح مقابله با مبلغان و فروشندگان اجرا شد و عاملان فروش در فضای مجازی دستگیر شدند.

کد خبر 695247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.