افزایش سهم ایران در تجارت منطقه با تکمیل کریدورها

رئیس‌جمهور گفت: آزادراه شیراز به اصفهان به نام مبارک شاهچراغ نام‌گذاری می‌شود، امیدواریم مسیر شیراز به اصفهان و شیراز به بوشهر این آزادراه هرچه سریع‌تر تکمیل شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _پنجشنبه بیستم مهرماه_ در آئین افتتاح «آزاد راه شیراز-اصفهان» اظهار کرد: از همه افرادی که برای به بهره‌برداری رسیدن این آزادراه تلاش کردند، باید قدردانی کرد، همچنین مسئولان وزارت راه در دولت‌های پیشین و مرحوم رستم قاسمی باید تقدیر کرد، کار در جهت رفاه مردم عنایت پروردگار و رضایت مردم را به دنبال دارد، این بسیار خوب است که رضایت مردم جلب شود و آن‌ها احساس کنند، ترددشان سهل شده است.

وی افزود: صرفه‌جویی در زمان این مسیر اتفاق مبارکی است، کارها باید به نحوی باشد که هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد، ادامه این مسیر به بوشهر باید با همت استاندار این استان و مسئولان مرتبط دنبال شود. آزادراه شیراز به اصفهان به نام مبارک شاهچراغ نام‌گذاری می‌شود. امیدواریم مسیر شیراز به اصفهان و شیراز به بوشهر این آزادراه هرچه سریع‌تر تکمیل شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: در این مسیر مهندسان و کارگران بسیار تلاش کردند، خبر دارم که در سه شیفت برای تکمیل این آزادراه کار شده است، در مسیر این آزادراه تونل‌ها و پل‌هایی وجود دارد که نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش مهندسان ایران است، لازم است یاد «شهید ادراکی» که در این مسیر به شهادت رسید را نیز گرامی داریم که برای رفاه مردم جان خود را از دست داده است.

وی افزود: از همه کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان شبانه‌روز تلاش کردند تا این آزادراه آماده شود، صمیمانه تشکر می‌کنم، همچنین از خانواده‌های کارگران که در کنار آنها ایستادند و دوری را تحمل کردند، تشکر می‌کنم، امروز نیازمند تلاش جهادی در کشور هستیم، همه کسانی که امروز در کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، باید تلاش خود را مضاعف کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی را می‌توان کشور پیشرفته و فناور دانست، گفت: امروز آسان‌ترین و ارزان‌ترین مسیر، مسیر جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب است، کار جاده‌ای و ریلی با جدیت دنبال می‌شود تا از این ظرفیت برای افزایش سهم جمهوری اسلامی در گردش اقتصادی منطقه بهره ببریم.

سهم جمهوری اسلامی در تجارت منطقه باید افزایش یابد

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: ضرورت دارد تلاش‌های بیشتری انجام شود تا سهم جمهوری اسلامی در تجارت منطقه افزایش پیدا کند، در این راستا یکی از زیرساخت‌های مهم، مسیرهای شمال به جنوب و شرق و غرب است که باید تکمیل شود.

وی تصریح کرد: ایران به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف، خون شهیدان، سرداران رشید اسلام و شهدای بزرگوار، وجود متخصصان پراراده، به کشوری قوی تبدیل شده است، وزارت دفاع نیز علاوه بر فعالیت‌های نظامی در کنار مردم برای مردم آزادراه می‌سازد. سپاه، ارتش و همه نیروها در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند. تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت می‌کنند.

رئیس‌جمهور گفت: ما به تولید قدرتی که جوانان مجاهد ما در منطقه برای دفاع از خاک و وطن می‌کنند، افتخار می‌کنیم، حرکت مجاهدان فلسطینی نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد برای دفاع از مردم و منطقه است که افتخاری برای مردم مسلمان است. چون دشمنان حریف آن‌ها نمی‌شوند، بمب بر سر مردم بی‌دفاع می‌ریزند، اینکه با زنان و کودکان طرف می‌شوند، نشانه شکست صهیونیست است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: تولید قدرتی که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کشور ما شده است را باید با حرکت مجاهدانه برای رسیدن به قله، پاس بداریم.

وی با بیان اینکه در همه جای کشور کارهای بسیاری در حال انجام است، برخی مناطق تمام شهر به کارگاه تبدیل شده و عملیات برق‌رسانی، آب‌رسانی و کارهای بزرگی در حوزه تولید در حال انجام است، خاطرنشان کرد: نباید خستگی را به خود راه دهیم.

کد خبر 695229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.