۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
شهرگاه اصفهان کشوری شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صدد هستیم شهرگاه اصفهان به شهرگاه کشور تبدیل و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت‌خانه‌های کشور و علوم، تحقیقات و فناوری، این موضوع میسر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در حال حاضر هشت کمیسیون، دبیرخانه، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون تلفیق را زیرمجموعه خود دارد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در قالب پنج هدف شامل شناسایی ظرفیت‌های جدید و مطلوب برای آینده شهر و تسری آن در بدنه نظام، افزایش اثربخشی و کارایی فرایندهای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی تصمیم‌های شورای اسلامی شهر، کمک به حاکمیت تفکر راهبردی و آینده‌پژوهی در شورای اسلامی شهر، انسجام‌بخشی به‌فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با مدیریت شهری و کمک به تبیین چشم‌انداز، اهداف، راهبردها و سیاست‌های توسعه شورا در حال فعالیت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این مرکز وظایفی بر عهده دارد که از جمله آن‌ها بررسی و اعلام نظر کارشناسی درباره طرح‌ها، لوایح و آئین‌نامه‌های ارجاعی از سوی شورای اسلامی شهر، کمک به تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر از طریق برگزاری جلسات تخصصی، انتشار نتایج مطالعات پژوهشی، تهیه اطلاعات تخصصی مورد نیاز شورا و شناسایی نیازها و اولویت‌های کارشناسی و پژوهشی شورای اسلامی شهر است.

وی اضافه کرد: انجام پژوهش‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به نیاز شورای اسلامی شهر، ارتباط متقابل با نهادهای تخصصی و مراکز علمی و پژوهشی در حوزه‌های مدیریت شهری داخل و خارج از کشور، دریافت نظرات شهروندان برای در نظر گرفتن تصمیم‌های کاربردی و مفید در مدیریت شهری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی - پژوهشی شورای اسلامی شهر از دیگر وظایف این مرکز است.

تمام امتیازبندی‌های طرح اصفهان ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان بیش از ۳.۵ از ۵ بود

نباتی‌نژاد تاکید کرد: این مرکز ۹ تاکید در ذیل خود دارد که از جمله آن تاکید بر تقویت رویکرد آینده‌نگری راهبردی در تصمیم‌گیری‌ها، تاکید بر تقویت بخش کارشناسی تصمیم‌گیری‌ها در شورا با حضور مؤثر مرکز پژوهش‌ها در گام‌های بررسی و تصمیم‌سازی، تاکید بر توسعه نخبگانی مرتبط با شورا به منظور بهره‌مندی در زنجیره شناسایی شبکه مسائل شهری ارزیابی تحلیل و همچنین تدوین راهکارهای عملیاتی حل مسائل مطروحه و تاکید بر نظارت عالی بر رویکردها طرح‌های پژوهشی و فرایندها تلاش در جهت توسعه کمی و کیفی سهم پژوهش در تصمیم گیری‌های شهری است.

وی اضافه کرد: ارزیابی برنامه اصفهان ۱۴۱۰ یکی از مهم‌ترین کارهای مرکز پژوهش‌های شورا بوده است که از نظر اصول و فروع مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن به اجماع تمام ارزش‌های مطرح شده از سوی شهرداری، از اهیمت بالایی برخوردار بود و تمام امتیازبندی‌ها بیش از ۳.۵ از پنج بود و حتی موضوع ارتقای جایگاه اصفهان نمره‌ای نزدیک چهار و نیم دریافت کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در صدد هستیم شهرگاه اصفهان به شهرگاه کشور تبدیل و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت‌خانه‌های کشور و علوم، تحقیقات و فناوری، این موضوع میسر شود.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه ارتباط با حوزه علمیه تعمیق شده و حتی به تفاهم‌نامه همکاری نیز رسیده است، اضافه کرد: در جلسه‌ای با حضور نخبگان حوزوی نیز مواردی در این رابطه مطرح شده است، همچنین دبیرخانه شهر اسلامی نیز در شهرداری اصفهان مستقر شده است و امیدواریم ارتباط موثرتری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه با تصویب هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، «مصطفی نباتی‌نژاد» به‌عنوان رئیس این مرکز مجدد ابقاء شد.

کد خبر 695156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.