ساختار مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان می‌تواند توسعه پیدا کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساختار مرکز پژوهش‌های شورای ششم این کلان‌شهر می‌تواند توسعه پیدا کند، گفت: در شورا بیشتر متکی به این بودیم که مصوبات مورد نیاز شهرداری را با انجام پژوهش‌هایی تأیید کنیم، بنابراین در این تحقیق و پژوهش‌ها باید آنچه نیاز شهر است، استخراج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دوره مدیریتی این مرکز دو سال است که امسال دوره نخست آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: ترکیب هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها بالتبع از اساسنامه مصوب شورای عالی استان‌ها، شامل سه عضو شورا به انتخاب شورا، سه متخصص در امور شهری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره ششم فعالیت مدیریت شهری، طبق جمع‌بندی انجام شده در شورا، سه عضو حقیقی به پنج عضو حقوقی شامل رؤسای دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه تبدیل شد و در این دوره دو ساله نیز به همین ترتیب ادامه خواهد یافت.

وی افزود: طی دو سال گذشته رئیس مرکز پژوهش‌ها «مصطفی نباتی‌نژاد» و «علی صالحی»، «سیدامیر سامع» و «فرزانه کلاهدوزان» از اعضای شورای ششم اصفهان در هیئت امنا بودند که با رأی اعضا، این سه عضو دو سال دیگر نیز این سمت را خواهد داشت.

نورصالحی تاکید کرد: یکی از دستور جلسه‌های امروز انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌ها برای دو سال آینده بود.

طرح جامع شهر اصفهان در حال تدوین است

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته تعداد جلسات هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها کافی نبود که امیدواریم با همت این مرکز، سالانه چند نوبت جلسه برگزار و گزارش کار و پیشرفت برنامه‌ها توسط هیئت امنا رصد و به معنای واقعی از تجربیات شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آن‌ها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساختار مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند توسعه پیدا کند، تاکید کرد: در شورا بیشتر متکی به این بودیم که مصوبات مورد نیاز شهرداری را با انجام پژوهش‌هایی تأیید کنیم، بنابراین در این تحقیق و پژوهش‌ها باید آنچه نیاز شهر است، استخراج شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح جامع شهر اصفهان در حال تدوین است، مقرر شد از نکات و نظرات اساتید دانشگاه‌ها استفاده شود، زیرا با توجه به اینکه طرح جامع قبلی سال ۶۷ آماده شد و ممکن است طرح جامع جدید حوالی سال ۱۴۰۷ تکمیل شود، حدود ۳۰ سال است که بدون طرح جامع در حال توسعه شهر هستیم و معلوم نیست روند آن درست شود.

نورصالحی با بیان اینکه سعی می‌کنیم همانگونه که با دانشگاه‌ها ارتباط گرفتیم، با حوزه علمیه نیز ارتباط داشته باشیم، اضافه کرد: شاید بهتر است موضوعاتی که در جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها مطرح می‌شود، در دعوت‌نامه نیز اشاره شود تا اعضا بتوانند مواردی را اشاره کنند.

کد خبر 695149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.