راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت بازارهای میوه و تره‌بار شهر یزد

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: در راستای ساماندهی بازارهای میوه و تره بار و در جهت اعمال قیمت و کنترل بازار میوه، سامانه جامع مدیریت بازارهای میوه و تره بار با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، علیرضا سرسنگی اظهار کرد: سامانه جامع مدیریت بازارهای میوه و تره‌بار تاکنون در شش بازارچه، قابلیت استفاده و بهره‌برداری را دارد، هدف از اجرای این سامانه مدیریت یکپارچه در عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی در بازارهای تحت مدیریت شهرداری یزد خواهد بود.

وی افزود: کنترل بازار، تقویت نظارت بر قیمت‌ها و میزان عرضه محصولات، بروزرسانی شیوه عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی بر مبنای تحقق خدمات دولت الکترونیک در این زمینه و بهبود کیفیت میوه و فرآورده‌های کشاورزی در شهر یزد پس از تثبیت قیمت‌ها، از جمله نتایج اجرای این طرح است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد همچنین از دیگر اهداف اجرای این سامانه را کمک به شناسایی کمی و کیفی وضعیت بازار میوه و فرآورده‌های کشاورزی شهر یزد با هدف دستیابی به اطلاعات بازار عرضه و تقاضای میوه و فرآورده‌های کشاورزی و تحلیل بازار و کمک به تصمیم‌سازی مؤثر در این موضوع به ویژه در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برشمرد.

وی افزود: این سامانه پس از قرارگیری سامانه در بستر اینترنت قابلیت استفاده توسط شهروندان را خواهد داشت.

سرسنگی با بیان اینکه شهروندان جهت اطلاع از قیمت میوه و تره‌بار و تخفیف‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند، گفت: در این سامانه امکان عرضه کالاهای تنظیم بازار نیز فراهم است و از این طریق می‌توان اینگونه کالاها را به مردم عرضه داشت.

کد خبر 695080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.