۶۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح توسعه بیمارستان خاتم اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت بهداشت در یک سال گذشته خبرداد و گفت: طرح توسعه بیمارستان خاتم پیشرفت ۷۵ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، سید مهدی هاشمی باجگانی از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت بهداشت در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور و نیاز مردم این منطقه، حدود ۸۰ میلیارد تومان دیگر هم به محض وصول از محل اعتبارات سفر دوم ریاست جمهور به استان یزد، به این بیمارستان تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به بعد مسافت و فرسودگی ناوگان اورژانس این شهرستان که یک مسئله کشوری هم است، بیان کرد: از مجموع ۱۵۰ دستگاه آمبولانس جدید که توسط وزارت بهداشت خریداری شده، یک دستگاه به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به خواسته مردم و مسئولان این شهرستان مبنی بر ساخت پد بالگرد جهت انتقال بیماران اورژانسی به مراکز درمانی استان گفت: احداث پد فرود در محل ساختمان جدید بیمارستان ۹۶ تخت خوابی این شهرستان در نظر گرفته شده اما با توجه به هزینه بسیار بالا جهت ساخت و تا آماده سازی پد فرود بیمارستان جدید، تلاش می‌کنیم از طریق پیگیری و هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی استان از پد فرود نیروی انتظامی شهرستان استفاده شود.

بهروز حیدری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این سفر از وضعیت مطلوب سهمیه دارویی شهرستان در زمینه آنتی بیوتیک، سرم و اسپری خبر داد.

وی گفت: در خصوص کمبود شیر خشک شهرستان، پیگیری‌های لازم انجام و با توجه به هماهنگی با شرکت‌های تولید کننده، در کمترین زمان ممکن کمبود شیر خشک بر طرف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز خانه بهداشت خوانسار با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز خانه بهداشت فتح آباد، اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان جهت مرکز خدمات جامع سلامت خاتم، اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان جهت بیمارستان آیت الله خاتمی، اهدای یک دستگاه رادیولوژی دندان به مرکز خدمات جامع سلامت مهدیه هرات از دیگر مصوبات سفر هیئت رئیسه دانشگاه در سفر یک روزه به این شهرستان بود.

در سفر هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به شهرستان خاتم و مناطق همجوار از جمله چاهک مشکلات و نیازهای بهداشتی- درمانی با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 695076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.