بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دین با بیان اینکه امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است، گفت: بر همین اساس باید فضای تبلیغ امروز متفاوت از گذشته باشد و مخاطبان به صورت هوشمند دسته‌بندی شوند، از سوی دیگر بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام مجید باباخانی در جلسه نقد و بررسی فعالیت‌های محرم و صفر استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان در برنامه‌های فرهنگی پیشتاز است، البته انتظار ما نیز همین است، چرا که اصفهان ظرفیت فرهنگی عمیقی داشته و باید همواره در این زمینه پیشران باشد.

وی با بیان اینکه حضور مدیرکل این سازمان در استان اصفهان تحول‌آفرین بوده است، افزود: او نیازهای روز را به خوبی حس کرده، در کمتر از ۲ سال فعالیت اتفاقات بسیار بی نظیری رقم خورده که در کشور ممتاز بوده، چرا که اصفهان استانی نخبگانی است و اظهارنظرات مختلفی وجود دارد و هماهنگی و مدیریت در این استان کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عملکرد مدیرکل و در مجموع ستاد استان اصفهان بسیار رضایت‌بخش اعلام شده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه توانسته به خوبی پیچیدگی‌های موجود در این استان را برطرف و پیوند خوبی بین بخش‌های مختلف فرهنگی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد، ادامه داد: می‌توان گفت در استان اصفهان در کمتر از ۲ سال فعالیت، به اندازه پنج سال کار شده و اقدامات بسیار پرشتاب صورت گرفته و در این راستا هر اتفاقی که در اصفهان می‌افتد حتی از تهران هم جلوتر است.

بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی اصفهان در ایام محرم و صفر گفت: جمع‌بندی ما این است که همه اقدامات تعریف شده در ستاد در استان‌ها و در مراکز فرهنگی و هیئات اجرایی انجام می‌شود و از این رو برای ارزیابی فعالیت‌ها نیز ما باید از دل مسئولان اجرایی نظرسنجی داشته باشیم.

باباخانی با بیان اینکه آسیب‌شناسی و الگوسازی ابتکارات برنامه‌های محرم و صفر باید از سوی نهادهای اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شود، گفت: در استان اصفهان مجموعه‌های فرهنگی و قدیمی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است، افزود: در گذشته در برخورد با نوجوانان و جوانان راحت‌تر بود، اما امروزه در فضای مجازی تحت بمباران‌های تبلیغی هستند بر همین اساس باید فضای تبلیغ امروز متفاوت از گذشته باشد و مخاطبان به صورت هوشمند دسته بندی شوند.

در بخشی دیگر از این جلسه نیز حجت‌الاسلام مهدی فوقی با تاکید بر اینکه خط مقدم تبلیغات اسلامی در کف میدان بر عهده فعالان فرهنگی و هیئات مذهبی است، اظهار کرد: ایجاد تحول یکی از نکاتی است که از سوی رهبر کبیر انقلاب به مردم و مسئولان مخابره شده است؛ امام (ره) با آمدن خودشان دنیا را تکان دادند و این مهم است که شخصی با سنی بیش از ۷۰ سال تحولی بین‌المللی را ایجاد کردند و به ما آموختند که برای تحول هیچ وقت دیر نیست.

بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد

وی با بیان اینکه برای ادامه مسیر نورانی انقلاب نیاز به تحول داریم، افزود: مسئولان باید سیر تحول را در خود ایجاد کنند تا بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند و در این راستا ما باید خودمان را با تغییرات آرمانی تغییر دهیم؛ در این مسیر ما هر روز با جوانانی روبرو می‌شویم که باید خود را با آن‌ها و بر پایه آرمان‌های انقلاب همراه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تغییر افراد به پیشرفت امور کمکی نمی‌کند، اضافه کرد: باید نگاه‌ها متحول شود، امروز بچه‌های دهه هشتادی نگاه متفاوتی دارند و باید خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را بشناسیم و برای تبلیغ برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتباط با جوانان امروز فضای مجازی است، ادامه داد: باید راهکارهای ارتباط با این قشر را در فضای مجازی کشف و روی آن برنامه‌ ریزی کنیم، همچنین تکریم جوانان از دیگر نیازهای امروز است.

فوقی با بیان اینکه نسل فعلی نیاز دارد تحول و تفاوت را در عمل و نگاه مسئولان ببیند، گفت: ما باید از روش‌های علمی برای جذب و تبلیغ استفاده و در این مسیر بار دیگر جابربن حیان، ابوعلی سینا و … را تربیت کنیم، یعنی برای جوانانمان الگوسازی درست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحول نوین در تبلیغ اسلام در دستور کار ادارات شهرستانی در استان اصفهان قرار گرفته است، ادامه داد: ما سعی داریم نخبگانی را در سطح استانی، ملی و بین‌المللی معرفی کنیم، چرا که این امر بهترین تبلیغ و برندسازی برای اسلام است.

کد خبر 695066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.