تسهیل فرایندهای کسب و کار بانوان در استان اصفهان

در تفاهم نامه مشترکی بین استانداری و اداره کل پست اصفهان، بر ارائه خدمات متقابل برای تسهیل فرایندهای کسب و کار بانوان و راه‌اندازی کسب و کارهای نوین تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در نشستی با حضور مدیرکل پست استان اصفهان و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تفاهم نامه مشترکی به امضا رسید.

در ابتدای این نشست، حمید باقری، مدیرکل پست استان اصفهان، اظهار کرد: شیوع کرونا به رغم معایبی که داشت، منجر به رشد شبکه پستی کشور شد، فرهنگ‌سازی خرید و فروش اینترنتی در زمان شیوع کرونا سریع‌تر اتفاق افتاد و همین موضوع منجر به رشد ۱۳ تا ۱۵ درصدی ترافیک کاری پست شده است.

وی افزود: تجارت الکترونیک مرزی ندارد و لازم است از ظرفیت‌هایی که ایجاد شده بیش از پیش استفاده کنیم، در کشورهای صنعتی و پیشرفته، زمان اهمیت بسیاری دارد، از این رو استفاده از خدمات الکترونیک و پستی درب منازل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: اکنون پست استان پوشش جمعیتی و مساحتی برای کل شهرستان‌ها و روستاها ارائه می‌دهد، همه نقاط شهری و روستایی استان اکنون پوشش پستی داشته و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد، حتی این بستر وجود دارد که مأموران پست به مشتریان مراجعه کنند.

باقری با اشاره به اینکه پست آمادگی دارد که برای توسعه ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشد، اضافه کرد: ۸۳۰ واحد پستی داریم که ۴۰ درصد آن در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها قرار گرفته است، اداره‌کل پست استان حتی می‌تواند برای افراد اشتغال ایجاد کرده و به آنها نمایندگی‌هایی اعطا کند.

تسهیل فرایندهای کسب و کار بانوان در استان اصفهان

در ادامه این نشست، مرضیه استکی، مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار اصفهان اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی برای ارسال مرسوله‌ها از طریق پست و شناسایی خانواده‌ها و بانوان کارآفرین نیازمند ارتباط قوی‌تر بین بانوان فعال استان با اداره کل پست هستیم.

وی افزود: هدف ما این است که از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی و ارائه خدمات بهره‌مند شویم، هر جا بانوان در فضای خانواده مطالب و اتفاقات را در سطح جامعه نهادینه کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند. به نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک می‌تواند در رفع مسائل حوزه کسب و کار بانوان را رفع کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار اصفهان گفت: اکنون تعداد زیادی از بانوان در روستاها فعال شده و کسب و کارهای خود را راه‌اندازی کرده‌اند که به اقتصاد روستاها نیز کمک می‌کند و لازمه موفقیت این مشاغل رشد و بهبود خدمات پستی است.

تسهیل فرایندهای کسب و کار بانوان در استان اصفهان

وی تصریح کرد: اصفهان استان گردشگری بوده و محصولات ویژه‌ای را تولید می‌کند که جایگاه خاصی برای این استان ایجاد کرده‌است، عملکرد استان در اشتغال‌پذیری زنان می‌تواند نمونه‌ای برای کل کشور باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار اصفهان گفت: طرح اشتغال‌پذیری بانوان شامل سه بخش کلی فرهنگ سازی، چابک‌سازی ساختارهای اجرایی و توانمندسازی افراد در حوزه فروش است، اکنون در حوزه مشاغل خانگی یک نگاه سنتی و جزیره‌ای وجود دارد، به دنبال آن بودیم که با دستگاه‌های مرتبط در این حوزه وارد همکاری شده و نگاه جزیره‌ای از حوزه بانوان را حذف کرده و رویکردهای جدیدی که ظرفیت‌های بالفعل بانوان در زمینه مشاغل خانگی را تقویت کرده و مشکل فروش در این حوزه را رفع کنیم.

استکی اضافه کرد: این کار با ساماندهی محصولات بانوان در ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود انجام می‌شود، با مکاتباتی که انجام شد ۲۸ مسئول اشتغال‌پذیری در شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند، آموزش‌های اولیه به افرادی که قصد ورود به حوزه‌های اشتغال داشتند انجام شده و اکنون در مرحله بازاریابی برای این محصولات هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون آمادگی داریم که محصولات فاخر بانوان استان را در مکان‌هایی فاخر به نمایش گذاشته و برای فروش آن نیز از طریق پست اقدام کنیم.

تسهیل فرایندهای کسب و کار بانوان در استان اصفهان

توسعه همکاری‌های بین معاونت زنان استانداری اصفهان و اداره کل پست در راستای اجرا و پیاده سازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت‌های مرکز نوآوری خدمات API شرکت ملی پست و سامانه‌های بخش خصوصی عضو مرکز نوآوری، اختصاص غرفه مجازی در سامانه ebazar و ارائه دسترسی به سامانه مذکور به منظور معرفی و فروش محصولات، کالاها و خدمات زنان کارآفرین با حذف حق آبونمان سامانه برای این افراد از طرف اداره پست، برنامه‌ریزی و همکاری در راستای آموزش‌های لازم برای زنان کارآفرین در حوزه تجارت الکترونیک، قبول، ارسال و توزیع همه مرسولات مشتریان مشاغل خانگی، جمع آوری مرسولات پستی از محل استقرار زنان کارآفرین به صورت رایگان، اختصاص فضای استیجاری با حداقل مبلغ برای استارتاپ‌های معرفی شده از طرف اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و استفاده از ظرفیت فضا و امکانات تبلیغاتی پست به منظور تبلیغ کارهای تولیدی بانوان کارآفرین از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

کد خبر 695046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.