جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در کردستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: طی شش ماه نخست امسال، یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر با ۲۲۰ هزار سفر ثبت شده از مبادی استان کردستان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، سید عبدالرحمن حسینی با اشاره به اینکه قریب به ۹۰ درصد جابجایی‌های حوزه حمل‌ونقل در کشور از طریق جاده‌های مواصلاتی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تنها راه جابه‌جایی مسافر در استان کردستان به صورت زمینی است، به همین دلیل قریب به ۱۰۰ درصد جابجایی مسافران از این طریق صورت می‌گیرد.

وی تعداد سفرهای ثبت شده با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان طی شش ماهه اول امسال را ۲۲۰ هزار سفر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در قالب این تعداد سفر ثبت شده، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر نیز از مبادی استان جابه‌جا شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حم ل‌ونقل عمومی استان، تصریح کرد: افزایش ناوگان حمل‌ ونقل از لحاظ تعداد، جهت تأمین استان در مناسبت‌های مختلف نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه این اداره کل اقداماتی را در این خصوص انجام داده است.

حسینی تاکید کرد: مسافران حدالامکان مسافرت‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و نسبت به تهیه بلیط به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام کنند.

وی افزود: شناسنامه‌دار بودن ناوگان حمل‌ ونقل و رانندگان از مهم‌ترین مزیت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 695038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.