شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات خواهیم بود

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در راستای هدف عدالت‌گستری و هویت‌محوری امسال برای اولین بار شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات مجلس خواهیم بود و عزممان را برای تشویق مشارکت گسترده‌تر مردم در انتخابات جزم کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، پیمان جبلی در چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی ضمن آرزوی پیروزی نهایی برای فلسطین و زوال رژیم منحوس جعلی اسرائیل، با اشاره به هدف برگزاری چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی جهت مرور مسیر طی شده تحول و چشم‌انداز آینده اظهار کرد: این نشست در ایام و ساعاتی برگزار می‌شود که شاهد تغییر معادلات جهانی و تحولات بین‌المللی به نفع مستضعفان هستیم؛ تحولاتی که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف بارها به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نیز مبتنی بر نگاه آینده‌نگرانه و ژرف رهبری به تحولات و تغییراتی است که در آینده اتفاق خواهد افتاد. آثار زوال قدرت‌های ستمگر در جهان مشهود است. نگرش ایشان به این موضوعات باعث شده بر همراهی و همگامی با این تحولات تأکید کنند که یکی از مصادیق آن تحول در حوزه مدیریت افکار عمومی و ساختارهای فرهنگی است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر نگاه تحول‌گرایانه در رسانه ملی به عنوان مهم‌ترین و مؤثرترین دستگاه فرهنگی در کشور، همزمان با تغییر مدیریت آن گفت: پس از تأیید سند تحول از سوی رهبر فرزانه انقلاب، مأموریت ما در رسانه ملی مشخص شد.

وی ادامه داد: این سند با آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته و با دریافت نظرات کارشناسان در سازمان و متخصصان امر تدوین شد و پیشاپیش بشارت می‌داد که تحول در رسانه ملی دست‌یافتنی و قابل تحقق است.

جبلی با اشاره به اینکه مأموریت ما با تحول آغاز و با گفتمان تحول ادامه یافت و تا پایان مسیر نیز با پیگیری راهبردهای سند تحول پیش خواهیم رفت گفت: تحول طی یک روز و یک شب و یک سال محقق نمی‌شود و ۵۰ درصد همکاران در نظرسنجی اخیری که از آنها داشتیم گفته‌اند اجرایی‌سازی سند حداقل به پنج سال زمان نیاز دارد.

شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات خواهیم بود

وی ادامه داد: در مسیر تحول با موانع و دست‌اندازهایی مواجه هستیم، همان‌گونه که تاکنون نیز از مسیر سنگلاخ، ناهموار و دشواری عبور کرده‌ایم، اما امیدواریم و باور داریم که تحول محقق خواهد شد.

رئیس رسانه ملی ایمان، باور و تلاش شبانه‌روزی را لازمه تحقق مأموریت تحولی رسانه ملی دانست و تصریح کرد: ما همه آبرو، تجربه و توانمان را پای تحول گذاشته‌ایم؛ این مسیر را در دست همدیگر ادامه می‌دهیم و به نتیجه خواهیم رسید.

وی به طراحی نقشه عملیات و ترسیم مسیری که بر اساس آن موظفیم هدفمان را در روزمرگی‌ها فراموش نکنیم اشاره کرد و خطاب به همکارانش در صداوسیما گفت: با وجود همه شیطنت‌ها، چالش‌ها و دست‌اندازها، هدف را گم نکنیم؛ قطب‌نمای ما در این مسیر، سند تحول ماست، اگرچه روزهای اول از آمال و آرزوهایمان سخن می‌گفتیم، اما اکنون که تجربه زیسته دوساله داریم، به برخی از آن‌ها دست یافته و کارنامه عملکردی ما قابل ارائه است و علی‌رغم همه خاک‌پاشی‌هایی که روی این دستاوردها صورت می‌گیرد، اما می‌دانیم چه کرده‌ایم، در کجا قرار داریم و مسیر را امیدوارانه‌تر می‌پیماییم.

جبلی در ادامه با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب برای برطرف کردن ضعف‌های حوزه رسانه در دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: باید یک ریل‌گذاری جدید و بازسازی مؤثر در عرصه رسانه‌ای کشور رخ دهد و این تنها متوجه رسانه ملی نیست، بلکه مابقی دستگاه‌ها نیز موظف‌اند آن را مدنظر قرار دهند، چراکه یکی از الزامات تحولات گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی، تحول در رسانه ملی و بازسازی توان عملیاتی رسانه‌ای در دستگاه‌های مختلف است.

شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات خواهیم بود

وی به تلخی فعالیت‌های تخریبی علیه رسانه ملی طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: شاید روزی نباشد که علیه سازمان و فرایندهای تحولی، دروغ‌ها، شایعات، خبرپراکنی‌های نادرست و تلاش دشمن برای نفوذ در زیرساخت‌های سخت‌افزاری را شاهد نباشیم که البته این تلاش‌هایشان با حراست همکارانمان ناکام می‌ماند.

رئیس رسانه ملی افزود: با افتخار می‌گویم نقش رسانه ملی در مسیر روشنگری افکار عمومی، نمایش پشت پرده‌های تحرکات دشمن و همراه کردن مردم با نظام در فتنه سال گذشته بسیار برجسته بود و همین باعث شد کینه دشمن نسبت به ما بیشتر شود و چهار بار تحریم شدن رئیس رسانه ملی در یک مدت کوتاه حاکی از همین موضوع است.

وی با اشاره به کمک رسانه ملی در آرامش روانی جامعه در شرایط سخت اقتصادی و پیگیری و کمک به تحقق سیاست‌های دولت تصریح کرد: مسیر تحول در سازمان صداوسیما تثبیت شده است؛ به‌تازگی یک نظرسنجی پیرامون سند تحول در سازمان انجام شد که قریب به ۶۰ درصد همکاران معتقد بودند یکی از الزامات اجرای سند برخورداری از نیروی کیفی است.

جبلی اضافه کرد: به‌طور دائم در حال بازسازی مسیرها در دوره تحول هستیم. شاهد تبلور عینی خلاقیت، نوآوری و نوآفرینی در این دوره بودیم و امید است افزون شود؛ اقدامات ارزشمندی انجام و تولیدات خوبی در دست تولید است و از خاطرمان نرود که در حال حمل بار دو مجموعه سنگین و فاخر سلمان فارسی و حضرت موسی هستیم و چشم‌انداز خوب و روشنی برای این دو مجموعه داریم، همچنین در حال حاضر آمادگی کلید زدن ۱۰ مجموعه فاخر دیگر را هم داریم و امیدواریم با تجهیز منابع بیشتر بتوانیم آن‌ها را هرچه سریع‌تر آغاز کنیم.

وی همچنین از خلق و جذب ایده‌های جدید برای تولید آثار متنوع در عرصه‌های گوناگون خبر داد و ضمن ترسیم افق آینده گفت: نقاط ضعف خودمان را در این دوره دوساله احصا کرده‌ایم و ترمیم و اصلاح در دستور کار ما خواهد بود.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: نگاه عدالت‌گسترانه رسانه ملی در توجه به مناطق کمتر دیده شده تحسین برانگیز است؛ در راستای هدف عدالت‌گستری و هویت‌محوری امسال برای اولین بار شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات مجلس خواهیم بود و عزممان را برای تشویق مشارکت گسترده‌تر مردم در انتخابات جزم کرده‌ایم. امکان تبلیغات نامزدها از آنتن رسانه ملی در استان‌ها فراهم شده است و تلاش می‌کنیم بر شور و نشاط انتخابات بیفزاییم.

منبع: فارس

کد خبر 695016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.