ایجاد قرارگاه برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به تشکیل یک قرارگاه برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در این قرارگاه تلاش می‌کنیم در همکاری با سایر دستگاه‌ها مشکلات اجتماعی شهر را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در سومین اجلاسیه مجمع رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، با بیان اینکه در مجموعه کلان‌شهر تهران به دنبال الگوسازی متناسب با خاستگاه انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: این الگو قابل شکل‌گیری در شهرهای مختلف به اقتضای شرایط خاص آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کار در تهران نسبت به سایر نقاط کشور سخت‌تر است، افزود: با توجه به این موضوع اگر الگویی پیش‌بینی شود می‌تواند بر دیگر شهرها نیز اثرگذار باشد.

شهردار تهران گفت: در این راستا چهار تحول را مدنظر قرار دادیم که شامل تحول درون شهرداری، کالبد شهری، روح شهر و سبک زندگی و فناوری است.

وی با بیان اینکه این چهار تحول، اَبربرنامه و چند برنامه و چندین پروژه را شامل می‌شود، ادامه داد: این منطق با زمان‌بندی مشخصی دنبال شد و در شورا نیز مورد توجه و تکمیل قرار گرفت و در نهایت در برنامه چهارم توسعه به تصویب رسید که در برنامه سالانه شهرداری نیز اضافه می‌شود.

زاکانی با اشاره به گلوگاه‌های این تحولات، خاطرنشان کرد: محدودیت منابع و مشکلات متعددی در مسیر این چهار تحول وجود داشت و با توجه به اینکه شهر را یک اکوسیستم واحد دیدیم و نگاه جز به کل داشتیم، می‌توانستیم در این قالب بیش از ۲۰۰ برنامه خود را پیش ببریم.

شهردار تهران با اشاره به تشکیل یک قرارگاه برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: در این قرارگاه تلاش می‌کنیم در همکاری با سایر دستگاه‌ها مشکلات اجتماعی شهر را رفع کنیم. با این اقدام، مسیرهای دور از ذهن، به واقعیت نزدیک شد. اتفاقات بسیار خوبی در قرارگاه اجتماعی رخ داد. این الگو به دو دسته فعالیت شامل کودکان خیابانی و متکدیان تسری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیوست تمام این طرح‌ها توانمندسازی خانواده اقشار آسیب‌دیده است، افزود: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها، تهران می‌تواند این هماهنگی را به‌گونه‌ای دنبال کند که به الگو تبدیل شود و این موضوع به مصوبه‌ای تبدیل شد که با عنایت رئیس‌جمهور به تصویب رسید و هدف آن مدیریت آسیب‌هایی همچون اعتیاد، فسادهای اخلاقی، کودکان کار به‌ویژه کودکان خیابانی، تکدی‌گری و حاشیه‌نشینی است.

کد خبر 694991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.