ایجاد ۵ شهر جدید ساحلی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده است شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید احداث شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: طرح‌های، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که پیش‌تر در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

وی افزود: در جلسه امروز نیز تعدادی طرح در رابطه با مرغداری، نهالستان، کشاورزی، شیلات و سایر بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: گروه مشاوران راه و شهرسازی نیز در این نشست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای ساخت شهرهای ساحلی در خوزستان پرداختند؛ طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده است شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید احداث شوند و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرهای ساحلی بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که بعضی از آن دریامحور است، شکل خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: به این منظور در خوزستان ساخت پنج شهر پیشنهاد شده است که نظرات کارشناسی راجع به این موضوع مطرح شد، از جمله اینکه این پنج شهر در یک یا دو نقطه متمرکز شوند که بنا شد در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعدادی از طرح‌های تأیید شده در کارگروه زیربنایی مطرح شد که از بین آن‌ها هشت طرح شامل یک طرح گردشگری، یک طرح کشتارگاه صنعتی و شش طرح صنایع تبدیلی کشاورزی به تصویب رسید.

کد خبر 694969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.