توسعه فضای سبز در حاشیه کریدور آزادراه تبریز - تهران

شهردار منطقه ۹ تبریز از آغاز اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز با کاشت و ساماندهی فضای سبز حاشیه کریدور آزادراه تبریز - تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، هادی بدری‌حامد صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ با اشاره به دستور شهردار تبریز مبنی بر انجام طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز اظهار کرد: کاشت و ساماندهی فضای سبز حاشیه کریدور آزادراه تبریز - تهران، توسط شهرداری منطقه ۹ در حال اجرا است که این عملیات تا پایان آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عملیات کاشت و ساماندهی فضای سبز حاشیه کریدور آزادراه پیامبر اعظم (ص) با مساحت نهایی ۴ هکتار است که در دو مرحله اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تبریز خاطرنشان کرد: تعداد نهال مورد نظر برای کاشته شدن در نوار حاشیه‌ای این اتوبان، چهار هزار اصله است که شامل انواع درختان نارون، توت کاکوزا، سنجد و بادام است.

وی با اشاره به ایجاد و تکمیل شریان‌های مهم ارتباطی شهرک خاوران با پیرامون خود و نیز راه‌های ارتباطی با هسته اصلی تاکید کرد: در این راستا پروژه پل خلعت‌پوشان که به دلیل موانع اجرایی با پیشرفت کندی در حال اجرا بود، با حل بعضی موانع وارد فاز جدیدی شد و با شتاب‌گیری بیشتری در حال اجرا است.

بدری‌حامد گفت: یکی از عمده مشکلات اجرایی این پروژه جابه‌جایی تأسیسات و انتقال لوله‌های انتقال آب شرب تبریز است که مقرر شده است لوله‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ اینچی انتقال آب در محل اجرای پروژه جابه‌جا شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرای ریزشمع‌ها با هدف پایدارسازی ترانشه (دیواره‌های) گودبرداری شده، جهت اجرای پل بزرگ خلعت‌پوشان در حال اجرا است.

کد خبر 694955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    با درود فراوان،ممنون از لطفتان ،دستتان درد نکند فقط در ورودی و خروجی درخت نکارید که وقتی رشد میکنند موجب عدم دید کافی میشود که منجر به تصادف میشود. با سپاس