هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز فضای امام‌زاده عبدالله گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان گفت: طی پنج سال اخیر، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه فضای امام‌زاده عبدالله (ع) گرگان هزینه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام امین قرائی ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: در پنج سال اخیر محوطه و فضاهای امام‌زاده عبدالله (ع) گرگان با هدف خدمات مطلوب به زائران و مجاوران با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسعه و تجهیز شده است.

وی افزود: ایجاد فضای بازی کودک، توسعه فضای سرویس بهداشتی با ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و راه‌اندازی آسانسور برای تردد سهل‌تر معلولان و سالمندان، استفاده از فضاهای پرت برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در راستای اجرای طرح شمیم رحمت، تجهیز آشپزخانه و سالن‌ها و تجهیز فضا و محوطه اطراف امام‌زاده به وسیله دوربین‌های مداربسته از جمله طرح‌های اجرا شده در راستای توسعه و تجهیز فضا و محوطه این امام‌زاده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان با اشاره به اتفاق ناخوشایند امام‌زاده شاهچراغ شیراز در سال گذشته خاطرنشان‌کرد: قبل این واقعه تلخ در شیراز مشابه همین اتفاق قرار بود در این امامزاده رخ دهد که با هوشیاری به موقع نیروهای نگهبانی و خادمان و مسئولان اتاق مانیتور این اتفاق در نطفه خفه شد و دشمنان ناکام ماندند.

وی ادامه داد: در سال گذشته دشمنان امام‌زاده عبدالله (ع) را هم نقطه حمله خود قرار داده بودند و یک نفر داعش مسلح با بستن مواد منفجره به خود قصد حمله به زائران و این امام‌زاده داشت.

قرائی اضافه کرد: بعد از این اتفاق اتاق مانیتور و دوربین‌های مدار بسته ما تجهیز و افزایش پیدا کرد و تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان در خصوص موقوفات حوزه فعالیت خود، تصریح کرد: در حوزه اوقاف ناحیه یک گرگان ۸۰۰ موقوفه شامل ۵۰۰ موقوفه منفعتی و ۳۰۰ موقوفه انتفاعی و ۲۳ امام‌زاده و بقعه متبرکه وجود دارد و بیشترین نیات واقفان اطعام‌دهی برای عزاداری امام حسین (ع) است.

وی گفت: قدیمی‌ترین موقوفه در حوزه گرگان مربوط به خانه سادات مفیدی است که بیش از ۳۰۰ سال پیش وقف شده و نکته جالب در مورد شهر گرگان این است که بیشترین وقف‌ها در استان گلستان در شهر گرگان و در بافت قدیمی شهر انجام شده است و به همین دلیل گرگان به دارالمومنین شهرت دارد.

قرائی با بیان اینکه در سال گذشته پنج وقف و امسال دو وقف جدید در این حوزه به ثبت رسیده است، افزود: قدیمی‌ترین سنگ قبر کشف شده در قبرستان امام‌زاده عبدالله (ع) مربوط به ۸۰۰ سال پیش است.

کد خبر 694946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.