ایجاد ۲ هزار نیروگاه برق خورشیدی توسط بسیج سازندگی در کشور

رئیس بسیج سازندگی کشور، از احداث دو هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در آئین افتتاح ۷۱ نیروگاه برق خورشیدی پنج کیلوواتی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کشور ایران در مدار ۳۲ تا ۴۰ درجه تابش خورشید قرار دارد و از نعمت آفتاب برخوردار است که می‌توان از این ظرفیت در تولید برق و کاهش ناترازی برق استفاده کرد.

وی افزود: کشورهای آلمان و فرانسه که درصد تابش کمتری نسبت به ایران دارند، ۳۰ درصد از برق مورد نیاز خود را از نیروگاه خورشیدی تأمین می‌کنند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: اگر هر استانی در زمینه تولید برق از طریق نیروگاه خورشیدی، ۲۰۰ مگاوات برق تولید کند در مدت زمان پنج ساله به تولید ۳۰ هزار مگاوات برق می‌رسیم که بسیاری از نیازهای کشور را تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی نیاز به اطلاع‌رسانی دارد و باید مردم با مزیت‌های استفاده از این طرح آگاه شوند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر کمک به محیط زیست به دلیل نبود آلودگی می‌تواند به اقتصاد کشور، ارزآوری، اشتغال و معیشت خانواده‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین ایجاد دو هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی را دستور کار دارد، گفت: دولت نیز ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ۱۵ هزار مگاواتی را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 694902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.