امنیت محله‌محور برای پوشش جرایم مرتبط با مواد مخدر را پیگیری می‌کنیم

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌ غربی گفت: امنیت محله‌محور برای پوشش جرایم مواد مخدر را با هدف پاسخگویی به دغدغه‌های مردم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سرهنگ برزو تجّاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و به مناسبت هفته انتظامی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت در جامعه است و در این راستا وجود سیستمی بسیار قوی برای وضعیت امدادخواهان برای کمک در اسرع وقت بسیار ضروری است.

وی افزود: سامانه ۱۱۰ به صورت تجمیعی از شمالی‌ترین شهر استان یعنی ماکو تا جنوبی‌ترین شهر یعنی تکاب راه‌اندازی شده است و اعزام اکیپ‌ها از مرکز استان هدایت و بازخورد را از فرماندهی شهرستان خواستار می‌شویم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان وجود آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۱۰ در شش ماهه نخست امسال گفت: هیچ ارگان و یا سازمانی را نمی‌توانید پیدا کنید این تعداد تماس با آن‌ها برقرار شده باشد.

تجّاری تصریح کرد: بیشتر از ۵۰ درصد تماس‌ها با ۱۱۰ عملیاتی شده‌اند و بر اساس نیازسنجی اعلامی نزدیک‌ترین واحد پلیس را به محل مورد تماس اعزام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد تماس‌ها با ۱۱۰ راهنمایی و هدایت شده‌اند و حدود ۵ درصد نیز غیرقابل رسیدگی است، ادامه داد: به صورت بی سیمی با نهادهایی همچون شهرداری‌ها، برق، آب و فاضلاب، گاز و منابع طبیعی در ارتباط هستیم و شهروندان در صورت داشتن موارد فوریتی با هیچ اداره‌ای نیاز نیست تماس بگیرند و طی تماس با ۱۱۰ پلیس خود موضوع را به نهادهای متولی ارجاع می‌دهد.

تجّاری عنوان کرد: در بحث موارد انتظامی و امنیتی همچون نزاع، سرقت‌های مسلحانه و عنف و زورگیری رسیدگی به این جرایم در اولویت قرار داده شده است و نهایتاً تا ۱۵ دقیقه در سر صحنه حاضر هستیم و در شهرستان‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر این زمان کمتر از ۸ دقیقه است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در تصادفات جاده‌ای رسیدگی به این موضوع در اولویت‌های پلیس قرار گرفته است و در صورت بیان وجود مصدومان در تماس با پلیس این مجموعه خود به نهادهای امدادی اطلاع رسانی جهت حضور سریع انجام خواهد داد.

تجاری یادآور شد: امنیت محله‌محور برای پوشش جرایم مواد مخدر و با هدف پاسخگویی به دغدغه‌های مردم را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این طرح با افراد بانفوذ، ریش‌سفیدان محل و افرادی که در موضوع امنیت با پلیس می‌خواهند همکاری کنند در ارتباط هستیم.

وی افزود: بر اساس مطالبات متنفذان محلات جرایم مختلف احصا و بازخورد اقدامات اطلاع‌رسانی می‌شود.

تجّاری تأکید کرد: در بحث برخورد با مواد مخدر و دستگیری افراد خرده‌فروش و باندهای توزیع مواد مخدر موفقیت‌های بسیاری را پلیس کسب کرده است و معتادان متجاهر نیز بسیار کاهش یافته است و شهروندان در صورت مشاهده به ۱۱۰ اطلاع دهند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای افراد ناشنوا و یا سالمندانی که قادر به تکلم نیستند سامانه پیامکی ۱۱۰۴۴ را پیش بینی کرده‌ایم که در حالت اضطراری می‌توانند به این سامانه پیامک بدهند و پلیس در اسرع وقت به آن موضوع رسیدگی می‌کند.

کد خبر 694894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.