اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس در کرمان انتخاب شدند

جلسه انتخاب معتمدان عضو هیئت اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرکز حوزه انتخابیه کرمان و راور، با حضور ۳۰ نفر از معتمدان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری کرمان، علی بابایی در جلسه انتخاب معتمدان عضو هیئت اجرایی انتخابات، استقبال داوطلبان در این دوره را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت چهار رکن اساسی یک انتخابات پرشور است.

وی رقابت را حاصل استقبال بالای ثبت‌نام کنندگان متقاضی شرکت در انتخابات و رقابت سالم در فضایی مبتنی بر قانون دانست و افزود: امنیت انتخابات همواره در گرو همکاری تمام عوامل دست‌اندرکار با نیروهای امنیتی و انتظامی است و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و پیش‌بینی‌های لازم، ان‌شاءالله شاهد انتخاباتی باشکوه در فضایی امن خواهیم بود.

فرماندار کرمان وجود هیئت اجرایی قوی، دور از مسائل و مباحث سیاسی را لازمه سلامت انتخابات دانست و اساس آن را انتخابات اعضا از میان معتمدان دعوت شده در جلسه دانست و خاطرنشان کرد: امانت‌داری و صیانت از آرای مردم باعث سلامت انتخابات و در نهایت منجر به اعتماد مردم به صندوق و افزایش مشارکت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام عوامل دست‌اندرکار انتخابات از میان علاقه‌مندان به همکاری، از میان گروه‌های مختلف مردم از جمله اجرایی، نظارت و بازرسی انتخاب می‌شوند، تاکید کرد: در طول سال‌های انقلاب همواره برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مبتنی بر قانون در فضایی امن به دور از هر نوع تفکر سیاسی توسط عوامل دست‌اندرکار مدنظر قرار گرفته است.

بابایی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، خواستار آگاه‌سازی مردم از خدمات نظام در طول بیش از چهار دهه گذشته شد و با بیان اینکه مردمی بودن نظام از برکات جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: تعبیر حضرت امام (ره) در مورد انتخابات که ملاک رأی ملت است، همواره در پایان انتخابات به عنوان تفکر غالب مردمی مورد توجه دست‌اندرکاران بوده است.

وی در ادامه به تشریح قوانین جلسه مرتبط با انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل، همچنین وظایف مربوطه این هیئت پرداخت و گفت: اولین مرجع رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات، هیئت اجرایی است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از میان ۳۰ معتمد دعوت شده از میان گروه‌های مختلف مردم که به تأیید هیئت نظارت شهرستان نیز رسیده‌اند، تعداد ۱۳ نفر شامل هشت عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل به عنوان اعضای هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مرکز حوزه انتخابیه کرمان و راور انتخاب شدند.

اعضای اصلی متشکل از محمدرضا حسنی‌سعدی، سیدمحمود میرکمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد جعفری سیریزی، محسن روحی، فاطمه‌السادات حسینی، محمدحسین ساعدی، احمد دهقانی‌قناتغستانی و محمد منتظر هستند.

در همین راستا در جلسه انتخاب معتمدین هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه فرعی شهرستان کرمان که با حضور ۳۰ نفر از معتمدین مدعو برگزار شد، از میان اعضای اقلیت دینی زرتشتیان که به تأیید هیئت نظارت شهرستان رسیده‌اند، با برگزاری انتخابات، تعداد ۱۳ نفر شامل ۸ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل انتخاب شدند که اعضای اصلی متشکل از فرشید دولت‌زاده، سیروس نیک‌بخش، آریا خسروان، آرش ضیاتبری، مهرجی برخوردار، جهانگیر فروهر، کوروش غیبی و مینا کیهانی هستند.

کد خبر 694880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.