سینمای کودک به حساسیت و مراقبت زیادی نیاز دارد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی در آغوش درخت گفت: برای تولید کار کودک باید از نمادهای طبیعی که خود کودکان هستند استفاده کرد از این رو کار به حساسیت و مراقبت بیشتری در همه مراحل نیاز دارد.

سجاد نصراللهی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه گاهی اوقات پدر و مادرها در چالش‌هایی از زندگی غرق می‌شوند که باعث دوری آن‌ها از اصل قصه زندگی و کودکان می‌شود، اظهار کرد: ارتباط‌گیری با مخاطب، نشان دادن اهمیت خانواده و نقش قهرمان‌های زندگی که کودکان هستند هدف اصلی فیلم سینمایی در آغوش درخت است.

وی ادامه داد: درخت توت برای اهالی مکانی که در آن ضبط فیلم انجام شد نماد خاصی داشت؛ همچنین ارتباط قهرمانان داستان با نمادهای طبیعت که بر گرفته از ذات پاک بچه‌ها است تعیین‌کننده پایان اتفاق خوب داستان برای کودکان بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی در آغوش درخت تصریح کرد: جشنواره کودک و نوجوان از مهم‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی است، از این رو باید به آن بیشتر اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه شرایط تولید فیلم و پیدا کردن داستان برای سینما کودک سخت است، افزود: برای تولید کار کودک باید از نمادهای طبیعی که خود کودکان هستند استفاده کرد از این رو کار به حساسیت و مراقبت بیشتری در همه مراحل نیاز دارد.

نصراللهی نسب گفت: نهادهای متولی سینمای کودک باید به صورت جدی وارد کار شوند و بودجه‌های ویژه‌ای را برای تولید فیلم‌های کودک و نوجوان اختصاص دهند چراکه آینده هر جامعه‌ای به نوع تربیت و پرورش کودکان و نوجوان بستگی دارد.

وی اظهار کرد: در جشنواره‌ها اهالی سینما کودک و نوجوان با یکدیگر دیدار می‌کنند و ارتباط، ایده، اتفاقات جذاب و هم‌افزایی رخ می‌دهد.

کد خبر 694800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.