ساماندهی بازار روز تیران در گرو تصمیم جمعی است

مدیریت شهری تیران تغییر زمان یا مکان بازار روز شهر تیران را در گرو تصمیم جمعی ادارات مربوطه در قالب تشکیل کمیته ویژه دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار روز تیران (سه‌شنبه‌بازار) در بافت مرکزی و مسکونی شهر قرار گرفته است و به دلیل حجم تردد باعث اخلال در رفت و آمد می‌شود. رفت و آمد سرویس مدارس از این مسیر، تردد را در روزهای سه‌شنبه دچار مشکل می‌کند و ساماندهی آن وابسته به تصمیم دستگاه‌های اداری از جمله مدیریت شهری، اداره صمت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

عبدالله امینی، رئیس شورای اسلامی شهر تیران در این خصوص اظهار کرد: تغییر مکان و زمان این بازار وابسته به تصمیم کارگروه تخصصی سه‌شنبه بازار است.

وی افزود: تغییر زمان این بازارها از سه‌شنبه به پنجشنبه یا جمعه برای حل چالش تردد در نشست مشترک با رئیس اتاق اصناف و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مطرح شد تا آن‌ها برای این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با بیان اینکه ورود غرفه‌داران هنجارشکن در این بستر باید ممنوع شود و نظم پایدار بماند، خاطرنشان کرد: شناسنامه‌دار شدن غرفه‌داران و فروشندگان و نظارت بر کیفیت و قیمت کالا از دیگر مطالبات این نهاد از اتاق اصناف و اداره صمت است.

وی تاکید کرد: ایجاد نظم یکپارچه می‌تواند علاوه بر کیفیت خدمات، مانع فرصت‌سازی برای سرقت و اقدام مجرمانه شود.

امینی تصریح کرد: نظم و انضباط اجتماعی و شهری از ضرورت‌های سه‌شنبه بازار شهر تیران است، کارشناسان دستگاه‌های مربوطه باید روی آن نظارت کنند و پیمانکار این پروژه ملزم به رعایت قوانین ابلاغی است.

وی رعایت حریم و محدوده بازار روز را مهم دانست و اظهار کرد: بی‌نظمی نباید ایجاد شود زیرا موجب حق‌الناس خواهد شد.

کد خبر 694797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.