کوتاهی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بانک‌های استان فقط به ۵۵ درصد از متقاضیان، تسهیلات ازدواج پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جواد هاشمی‌مهر امروز سه‌شنبه، هجدهم مهرماه، در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: حرکت مقتدرانه و شجاعانه جوانان فلسطین در مقابله با اسرائیل غاصب بعد از ۸۰ سال از اشغال قدس شریف یک اقدام تقدیر و قابل تحسین است.

وی افزود: ازدواج جوانان موضوع مهمی است اما آنچه از دستگاه‌های استان در این راستا انتظار می‌رفت محقق نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی عملیاتی پای امور جوانان باشند، گفت: جلسه مهمی همچون ساماندهی امور جوانان نیازمند تدابیر اثرگذار بوده و دستگاه‌ها به فکر اجرایی کردن وظایف خود در این خصوص باشند.

وی با اشاره به آمار نگران‌کننده از وضعیت طلاق در استان، تصریح کرد: چرا در جامعه عشیره‌ای و سنتی ما باید شاهد رشد طلاق باشیم، همه باید نسبت به این مسئله حساس بوده و احساس مسئولیت کنند.

هاشمی‌مهر با اشاره به آئین‌نامه شورای عالی جوانان گفت: این آئین‌نامه به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است لذا به دستگاه‌های اجرایی تاکید می‌شود که مطابق با آن به وظایف محوله و به خوبی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آئین‌نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود را برای مراسم جشن ازدواج زوجین اختصاص دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت پرداخت تسهیلات وام ازدواج به متقاضیان توسط سیستم بانکی ابراز نارضایتی کرد و گفت: طبق آمار، بانک‌ها به ۵۵ درصد متقاضیان وام ازدواج پرداخت کردند.

وی افزود: با توجه به آمار بالای انتقادات از وضعیت پرداختی وام ازدواج احساس می‌کنیم این آمار با واقعیت مطابقت ندارد.

هاشمی‌مهر گفت: ورزش و جوانان آخرین وضعیت پرداختی وام ازدواج را از بانک‌ها اخذ و دلایل تأخیر در پرداخت وام ازدواج را احصا کند تا مشکلات در این زمینه را به مرکز کشور گزارش دهیم.

وی افزود: خواستار تهیه و تدوین سند راهبردی امور جوانان استان شد و گفت از کارشناس خبره و دانشگاهی برای تهیه و تدوین این سند در راستای شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های حوزه جوانان دعوت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلسات ساماندهی امور جوانان به ریاست فرمانداران هر دو ماه یکبار برگزار شود، گفت: فعال کردن خانه‌های جوان مورد توجه حوزه ورزش و جوانان استان باشد.

وی به مشکلات اشتغال و مسکن جوانان اشاره کرد و افزود: درک واقعیات جوانان، خواسته‌ها و رفع مشکلات آن‌ها، مسئولیتی حساس و سنگین اما محقق شدنی است که همه باید برای رفع آنها جوابگو باشیم.

هاشمی‌مهر گفت: بیماری‌های روانی، اعتیاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق آسیب‌های جدی در کمین جوانان است و می‌طلبد برای پیشگیری و مقابله کار پژوهشی، تحقیقاتی و میدانی اثرگذار انجام شود.

عین‌الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۴۲ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که به بیش از نه هزار و ۴۰۰ نفر وام پرداخت شد.

دهقان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد متقاضیان وام ازدواج همچنان در نوبت هستند، افزود: در شش ماهه سال‌جاری هشت هزار و ۸۸۵ نفر متقاضی وام بودند که به چهار هزار و ۸۹۳ نفر وام ازدواج پرداخت شد.

کد خبر 694792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.