ترویج فرهنگ کتابخوانی، راهکاری موثر برای کاهش معضلات اجتماعی

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره نقش مهم کتابخوانی در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارها به منظور کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، سردار علی آزادی، امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در دیدار با سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توجه به کتاب و کتابخوانی را بسیار اثرگذار عنوان و اظهار کرد: بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به مقوله کتاب و مطالعه است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توانند با استفاده از شیوه‌های کاربردی اقشار مختلف مردم را به سمت و سوی مطالعه سوق دهند و این فرهنگ را در جامعه نهادینه‌سازی کنند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه هر چه میزان توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، به همان میزان از معضلات اجتماعی کاسته می‌شود، گفت: بر این اساس متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی مسئولیت سنگینی را به دوش می‌کشند و باید از آن‌ها حمایت کرد.

وی با اشاره به فرهنگی بودن فضای استان کردستان، تصریح کرد: این استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با میانگین کشوری وضعیت بسیار مطلوبی دارد و بدون شک توجه به کتاب و کتابخوانی در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است.

سردار آزادی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی استان و نیروی انتظامی منعقد شده است، ادامه داد: انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه‌ها باید به نحوی باشد که در نهایت جامعه از آن سود ببرد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی، راهکاری موثر برای کاهش معضلات اجتماعی

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار خواستار حمایت فراجا از این نهاد فرهنگی شد و گفت: حمایت مسئولان سبب دلگرمی، ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در متولیان به منظور ارتقای سرانه مطالعه در کشور می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با عملکرد مطلوب و اثرگذار، نقش بسیار مهمی در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با ۵۰ هزار عضو فعال است.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان را ۲۴ هزار مترمربع ذکر کرد و افزود: مسئولان و خیران می‌توانند با حمایت و پشتیبانی از این نهاد فرهنگی در راستای ارتقای سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان ما را یاری دهند.

کد خبر 694759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.