انعقاد ۵ تفاهم‌نامه علمی بین‌المللی بین دانشگاه یاسوج و دانشگاه‌های عراق

رئیس دانشگاه یاسوج از انعقاد پنج تفاهم‌نامه علمی و بین‌المللی بین دانشگاه یاسوج و دانشگاه‌های کشور عراق خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، رویداد بزرگ علمی و بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با شرکت ۶۰ دانشگاه از ۲ کشور در مشهد در حال برگزاری است.

بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج همزمان با حضور و سخنرانی در رویداد بزرگ علمی - بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق، به‌صورت فشرده مذاکراتی را با رؤسای دانشگاه‌های «بصره، میسان، تکریت، کوفه و کربلا» انجام داد که ماحصل این مذاکرات امضا پنج سند همکاری علمی – بین‌المللی با دانشگاه‌های عراق بود.

کرمی اظهار کرد: ماحصل این تفاهم‌نامه‌ها بیشتر در راستای پذیرش اعضای هیئت علمی این دانشگاه‌ها در قالب فرصت‌های مطالعاتی یا پذیرش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در قالب فرصت مطالعاتی، برگزاری رویدادهای مشترک علمی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی و ایجاد شعب مشترک و در واقع اجرای برنامه‌های پژوهشی مشترک همچنین اعزام اساتید دانشگاه یاسوج جهت برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه‌ها است.

وی افزود: یکی از اقدام‌های مهم این دانشگاه، پذیرش دانشجویان شهریه‌پرداز غیرایرانی (عراقی) است که سال گذشته ۳۱ نفر ورودی دانشجویان خارجی در این دانشگاه را داشتیم، البته امسال هم ۳۰ دانشجوی جدید اهل کشور عراق پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در راستای تحقق سیاست وزارت علوم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هر سال تعداد این دانشجویان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی کاری فرهنگی و آموزشی است و از سوی دیگر منبع درآمدی برای دانشگاه است.

کرمی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت علوم در دولت سیزدهم این است که پذیرش دانشجویان خارجی در سطح کشور را تا ۳۵۰ هزار نفر افزایش دهد.

وی افزود: جایگاه دانشگاه یاسوج در رتبه‌بندی‌ها بسیار خوب است، به گونه‌ای که در بین دانشگاه‌های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است و در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را دارا است.

رئیس دانشگاه یاسوج، گفت: برآورد می‌شود سال تحصیلی جدید شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۲ کد رشته کارشناسی، ۵۲ کد رشته کارشناسی ارشد و ۲۲ کد رشته دکترا تحصیل در دانشگاه یاسوج تحصیل کنند.

کد خبر 694736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.