محصولات المپیاد فیلم‌سازی تا ۳ ماه آینده تولید می‌شود

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر المپیاد فیلم‌سازی آغاز شده است و تا سه ماه آینده محصولات آن تولید می‌شود، از این‌رو کودکان و نوجوانانی که تمایل ورود به عرصه فیلم‌سازی با کمترین امکانات را دارند می‌توانند در این المپیاد، شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: اوج شکل‌گیری شخصیت افراد از دوران کودکی و دریافت‌هایی است که از محیط پیرامون خود دارند؛ دریافت‌های کودکان همچون نقشی است که روی سنگ حک می‌شود و چقدر زیبا است اگر این دریافت از طریق هنر ماندگار شود.

وی با اشاره به این‌که جشنواره‌ها بر رشد کودکان اثرگذار است، افزود: زندگی با حال و هوای کودکی زیباتر خواهد شد و امیدواریم در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دستاوردهای تربیتی که برای کودکان و خانواده آن‌ها دارد، بتوانیم نقش مؤثری برای آینده شهر، استان و کشور رقم بزنیم.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: آثاری که هنرمندان خلق می‌کنند را کودکان و نوجوانان از دید خود داوری می‌کنند و نمره می‌دهند و همین موضوع موجب بررسی فیلم‌ها از زوایای مختلف و مشخص شدن نقاط ضعف می‌شود، به هنرمند برای خلق اثر عمیق‌تر و کودکانه‌تر کمک می‌کند و بر این اساس موجب کسب مهارت برای نقد فیلم می‌شود.

وی با اشاره به شعار «بچه‌ها به سمت قله» گفت: به دنبال شعار امیدبخش، نشاط‌آفرین، هدف‌گذار و عمیق برای کودکان بودیم، به دلیل این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با همین شعار تا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان سال آینده اثر خلق می‌کنیم.

حیدری با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه المپیاد فیلم‌سازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این المپیاد آغاز شده است و تا سه ماه آینده محصولات آن تولید می‌شود، از این‌رو کودکان و نوجوانانی که تمایل ورود به عرصه فیلم‌سازی با کمترین امکانات را دارند، می‌توانند در این المپیاد، از دید خود و تفکرهایی که در ذهن دارند فیلم‌نامه تهیه و در قالب فیلم ارائه کنند تا بتوانیم استعدادها را شناسایی کنیم و پس از آن دوره‌های تخصصی و آموزشی برای این افراد شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

اگر با نسل جدید درباره پیشرفت علوم مختلف صحبت شود تا بدانند کجا بوده‌ایم و اکنون در چه جایگاهی هستیم، می‌توانند افتخارات بالاتری کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه دنیای کودکان دنیایی سرشار از انرژی، امید و نشاط است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید در خصوص داشتن افق بالا و رسیدن به قله اهداف صحبت کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: اشتباهاتی که در فرهنگ وجود دارد، موجب شده است بعضی خانواده‌ها افق‌ها را برای کودکان و نوجوانان به‌صورت اشتباه تعریف کنند که در این صورت کودکان و نوجوانان به اهداف خود نمی‌رسند.

وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که حدود چهار دهه دچار هجمه‌هایی بودیم و با همه نامهربانی‌ها توفیقات ارزشمندی به‌دست آوردیم؛ فضای مجازی کودک، نوجوان و جوان را مورد هدف قرار داده است و شرایط کشور را به صورت نابسامان تصویرسازی می‌کند.

حیدری گفت: با وجود این مشکلات، اگر با نسل جدید درباره پیشرفت علوم مختلف صحبت شود تا بدانند کجا بوده‌ایم و هم‌اکنون در چه جایگاهی هستیم، می‌توانند افتخارات بالاتری کسب کنند.

وی اضافه کرد: طبق صحبت مقام معظم رهبری، ما به نزدیکی قله رسیده‌ایم و قله را نسل جدید باید فتح کنند و افتخارات آینده را رقم بزنند.

کد خبر 694728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.