معدوم‌سازی ۲۵ هزار قطعه مرغ بیمار در باغملک خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: پس از تایید آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و تایید بیماری آنگارا در یک دامداری در باغملک، ۲۵ هزار قطعه مرغ مبتلا به این بیماری حذف و معدوم‌ شد.

عسکری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عامل بیماری آنگارا یک آدنو ویروس است که در مقابل ضد عفونی کنندها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماری ارائه نشده و واکسیناسیون مزارع مرغ مادر به همراه رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور از راه‌های پیشگیری این بیماری به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: مرغداران با جدیت در طول دوره پرورش، پیگیر رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی واحد خود باشند و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف در واحد در اسرع وقت به مسئول فنی بهداشتی واحد و اداره دامپزشکی شهرستان گزارش تلفات را اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: پس از دریافت گزارش مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی باغملک مبنی بر رخداد بیماری آنگارا در یک واحد پرورش مرغ گوشتی، بررسی بالینی توسط کارشناس طیور دامپزشکی انجام شد و بعد از ارسال نمونه‌های لازم به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بیماری آنگارا در آن به تأیید رسید و ۲۵ هزار قطعه مرغ مبتلا به بیماری حذف و معدوم شدند.

کد خبر 694722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.