سرمایه‌گذاری یکی از شریان‌های اصلی ادامه حیات مالی و اقتصادی شهرداری‌ها است

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان گفت: حوزه سرمایه‌گذاری یکی از شریان‌های اصلی ادامه حیات مالی و اقتصادی شهرداری‌ها است.

آرش فولادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه سرمایه‌گذاری و رونق صنعت گردشگری از شریان‌های اصلی پیشرفت، بقا و دوام اقتصادی و مالی هر شهرداری است.

وی افزود: نتایج حاصل از حوزه سرمایه‌گذاری با تدابیر شهردار همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و تلاش سایر مدیران قطعاً به پیشرفت و توسعه پروژه‌های شهری و افزایش خدمت به شهروندان کمک خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد شهری، مستلزم شناسایی درست ظرفیت‌های موجود و معرفی کامل آن به جامعه سرمایه گذاران است، بر همین اساس در یک ماه گذشته که امانت و مسئولیت این حوزه را بر عهده گرفته، برنامه کوتاه‌مدت برای بررسی و ساماندهی در سه حوزه در نظر گرفته شده است.

فولادیان اضافه کرد: در مرحله نخست پروژه‌های واگذار شده سال‌های گذشته به سرمایه‌گذار بررسی می‌شود تا با همت و تلاش بیشتر در کنار سرمایه‌گذاران مشکلات آنها رفع شود و طبق قوانین و مفاد قرارداد، بهره‌برداری از پروژه‌ها تسریع شود تا خدمات بهتر به شهروندان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات شهردار گرگان در مرتفع کردن موانع در اجرای پروژه‌ها، دو هفته یک‌بار یا به صورت ماهانه گزارش مدون‌تری از پروژه بازار موزه هفت شهر، مجتمع مسکونی میناگل و انبار جهاد، پروژه زمین گلند و مجتمع مسکونی پنج طبقه عدالت ۸۸ تهیه می‌شود تا از نقاط ضعف و قوت پروژه‌ها مطلع شویم و پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان از تشکیل کارگروه رفع موانع پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر گرگان به ریاست قائم‌مقام شهردار گرگان و متشکل از شهرداران مناطق مختلف، معاونان زیربنایی و شهرسازی، رئیس مالی و ذی‌حسابی و مدیریت حقوقی و املاک شهرداری خبر داد و گفت: پروژه‌هایی که در هیئت عالی سرمایه‌گذاری مصوب شده است، در دستور کار قرار می‌گیرد و سپس با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری فراخوان عمومی، هشت پروژه شامل احداث هتل شهربازی، هتل ناهارخوران، فراخوان عمومی زمین احداث پروژه در زمین سه هکتاری انتهای ایرانمهر جنب صیادشیرازی، بهره‌برداری از طبقه فوقانی و همکف پارکینگ عدالت ۱۷، زمین واقع در محله کوی رودکی، زمین واقع در خیابان شهید بهشتی (استخر سیدین سابق) و فراخوان ساخت و بهره‌برداری از تابلوهای پهن‌پیکر تبلیغاتی اعلام می‌شود.

وی از تشکیل بانک اطلاعات سرمایه‌گذاران با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت سرمایه‌گذاران بومی خبر داد و اضافه کرد: در آینده نزدیک، نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با محوریت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری گرگان با سرمایه‌گذاران بومی استان انجام خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری گرگان در بهمن‌ماه امسال در تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکرد شهرداری‌ها از خام‌فروشی به سمت تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی، در راستای جذب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ملی مذاکرات مقدماتی و برنامه‌ریزی‌های اولیه و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

کد خبر 694709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.