آیا اروپا امسال زمستان سختی دارد؟

ذخایر گاز اروپا برای زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در میزان مناسبی قرار دارد و این قاره را از رخداد دوباره شرایط سخت سال گذشته به‌دلیل کمبود سوخت و گرمایش و افزایش هزینه‌های زندگی مصون کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از محل زیرساخت‌های گاز اروپا، موجودی گاز در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا در روزهای پایانی ماه سپتامبر به ۱۰۹۶ تراوات‌ ساعت (TWh) رسیده است. موجودی‌ها در حال حاضر بالاتر از میانگین فصلی ۱۰ سال قبل در تاریخ پایان فصل اصلی پر کردن مجدد مخازن در تابستان است که این امر نشان می‌دهد این قاره زمستان امسال هم‌چون سال گذشته با مشکلات ناشی از کمبود سوخت و افزایش هزینه‌های زندگی مواجه نخواهد بود.

در حال حاضر ۹۶ درصد از امکانات ذخیره‌سازی گاز این قاره پر است که دومین رکورد پس از سال ۲۰۱۹ را در مقایسه با میانگین فصلی ۱۰ ساله ۸۷ درصدی آن نشان می‌دهد.

هزینه گاز در اروپا

سطح بالای ذخایر اولیه، همراه با پایانه‌های جدید واردات گاز مایع و مقداری گاز اضافی ذخیره‌شده دریافتی از اوکراین تضمینی برای اروپا است که امسال هم‌چون سال گذشته شرایط سختی را تجربه نکند و موجودی انبارهای ذخیره سوخت آن بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی در سطح مناسبی باقی بماند. به‌دنبال انتشار این خبر قیمت‌های آتی گاز تحویل‌شده در ژانویه ۲۰۲۴ به‌طور متوسط ۴۴ یورو (۴۶.۶۲ دلار) در هر مگاوات‌ساعت تعیین شده است که در مقایسه با پیش‌بینی‌های ۵۴ یورویی در مارس و ۱۵۱ یورویی در سال گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

آیا اروپا امسال زمستان سختی دارد؟

قرارداد توزیع گاز آتی برای ماه اول زمستان پس از تعدیل تورم، حدود ۳۸ یورو در هر مگاوات‌ساعت تعیین شده است. البته قیمت گاز در مقایسه با سال‌های پیش از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همچنان بالا و قیمت‌ها حدود ۵۵ درصد بالاتر از میانگین سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۲۰ است، اما احساس بحرانی که در تابستان ۲۰۲۲ و نیمه اول زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بازار را فرا گرفته بود به پایان رسیده است و احتمال بازگشت آن بعید به‌نظر می‌رسد.

نیاز اروپا به پر کردن مجدد و کندتر واردات باعث کاهش قیمت‌ها در سطح جهانی شده و به مشتریان حساس به قیمت در آسیا اجازه داده است تا سهام خود را تکمیل کنند. دمای گرم‌تر از حد معمول همراه با کاهش شدید مصرف صنعتی و قیمت‌های بالا برای محدود کردن استفاده از گاز توسط ژنراتورهای برق و سایر موارد نیز برای منطقه موجودی فوق‌العاده بالایی به ارمغان آورده است.

آیا اروپا امسال زمستان سختی دارد؟

کد خبر 694684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.