تصویب بسته‌های تشویقی برای احداث ساختمان‌های سبز در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی از تصویب بسته‌های تشویقی برای احداث ساختمان سبز در استان خبر داد و گفت: مدیریت پسماند، افزایش سطوح سبز و بهینه‌سازی مصرف انرژی از آثار افزایش ساختمان سبز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رجایی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در نشست بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها اظهار کرد: موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده بهینه از انرژی و منابع گران‌قیمت امری ضروری است.

وی افزود: کشورهای موفق و پیشرفته، توجه ویژه بر بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه انرژی دارند و این امر عزم همگانی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی بر نظارت جدی ناظران بر مراحل مختلف ساخت‌وسازها تاکید و خاطرنشان کرد: بحث فرهنگی در کنار اجرای قانون، نظارت بر تجهیزات داخلی ساختمان‌ها و استفاده از تجهیزات نوین در فرآیند ساخت به منظور صرفه‌جویی در انرژی حائز اهمیت است.

رجایی ادامه داد: ارائه بسته‌های تشویقی برای احداث ساختمان‌های سبز در استان یکی از مصوبات این جلسه است.

وی گفت: مدیریت پسماند، افزایش کیفیت زندگی، افزایش سطوح سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، سازگاری بیشتر با محیط زیست، مدیریت بهینه آب و بازچرخانی پساب از جمله ویژگی‌های توسعه ساختمان‌های سبز در شهر است.

کد خبر 694674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.