تولید بیش از ۱.۵ میلیون تن گوشت قرمز در شرق گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در نیمه نخست امسال ۴۶ هزار و ۵۴۴ راس دام کشتار و یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۴۵ کیلوگرم گوشت از شرق استان استحصال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کاووسی ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران استان با تأکید بر نظارت بهداشتی بر کشتار دام و لاشه‌های استحصالی در کشتارگاه اظهار کرد: نظارت بر جوجه‌ریزی ۱۴ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۷۶۵ قطعه در کنار توزیع واکسن‌های طیور و سم‌پاشی بدن دام برای ۸۱ هزار و ۴۹۳ رأس از جمله اقدامات دامپزشکی استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت تأثیر کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی بر سلامت انسان افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۶۱۹ مورد بازدید از این مرکز در شهرستان انجام و ۲ هزار و ۷۱۷ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار تن تخم‌مرغ و ۸۰۰ تن خوراک آماده آبزیان با نظارت بهداشتی دامپزشکی به خارج از کشور از جمله عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

وی انجام عملیات بهداشتی شامل مایه‌کوبی رایگان انواع دام سبک و سنگین را از شاخص‌ترین فعالیت‌های دامپزشکی دانست و تاکید کرد: در نیمه نخست امسال ۸۲۴ هزار و ۵۴۹ نوبت عملیات واکسیناسیون برای دام‌های سبک‌وسنگین شهرستان انجام و تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در گنبدکاووس به تعداد ۴۲ مورد به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۴۶ هزار و ۵۴۴ رأس دام کشتار و یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۴۵ کیلوگرم گوشت از شرق استان استحصال شد.

کد خبر 694641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.