اختصاص ۴۰ درصدی بودجه شهرداری پایتخت به حمل‌ونقل عمومی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ترافیک از مباحثی است که به چندین دستگاه و سازمان مرتبط است و مدیریت شهری نیز در این حوزه حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: ۴۰ درصد از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل‌ونقل اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در صدوهشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع ترافیک و چالش‌ها و مشکلات شهروندان در این زمینه اظهار کرد: موضوع ترافیک از موضوعاتی است که به چندین دستگاه و سازمان مرتبط است و مدیریت شهری نیز در این حوزه حساسیت ویژه‌ای دارد و ۴۰ درصد از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل‌ونقل اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمل‌ونقل شکل می‌گیرد و می‌توان این هفته را هفته حمل‌ونقل عمومی دانست، افزود: ابتدای هفته فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و امروز نیز با حضور رئیس‌جمهور چهار ایستگاه از خطوط ۶ و ۷ مترو به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال نیز شش ایستگاه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران در اواخر آبان‌ماه گفت: شهرداری تهران اقداماتی را در این زمینه با عقد قرارداد با شرکت‌های داخلی برای ساخت اتوبوس جدید در دستور کار قرار داده است و علاوه بر ورود این اتوبوس‌ها این فرآیند ادامه‌دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمام این موارد در راستای ارائه خدمات به شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی است و انتظار می‌رود که دستگاه‌های دیگر نیز وظایف خود را انجام دهند و البته دولت تعامل خوبی دارد و امیدواریم که شرکت‌های خودروساز نیز در این حوزه تعامل بهتری داشته باشند.

سروری با انتقاد از ورود بیش از اندازه خودرو به شهر تهران خاطرنشان کرد: سالانه تعداد قابل توجهی خودروی جدید وارد پایتخت می‌شود که قاعدتاً شهر تهران ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد و همین امر منجر به ایجاد ترافیک می‌شود، بنابراین در این زمینه باید تصمیم ویژه‌ای در سطوح بالاتر اتخاذ شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با توجه به تأکید شورا و شهرداری تهران انتظار می‌رود نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود، چرا که برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و پرمخاطب در شهر موجب ایجاد ترافیک و گلایه شهروندان تهرانی خواهد شد.

کد خبر 694640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.