ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط به طرح نهضت ملی مسکن

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن گفت: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در استان باشد و مسئولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.

به گزارش ایمنا امروز _هجدهم مهرماه_ محمد کرمی در هشتمین جلسه شورای مسکن این استان اظهار کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که متناسب با پیشرفت فیزیکی ۲ هزار و ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن افزود: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در استان باشد و مسئولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مدیران تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، تاکید کرد: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید ارتباط دوسویه‌ای به نفع مردم و استان داشته باشند، بانکی که سرمایه‌های مردم را جمع و تنها به مرکز ارسال کند، گره‌ای از مشکلات مردم باز نکرده است.

کرمی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات احداث مسکن ملی وحدت رویه داشته باشند و فقط باید به صورت ضمانت زنجیره‌ای باشد، خاطرنشان کرد: از اقدامات سلیقه‌ای در بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به طرح ملی نهضت مسکن خودداری شود.

نام‌نویسی بیش از ۲۲۷ هزار از شهروندان استان در طرح ملی مسکن

عطاءاله اکبری دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: تاکنون از مجموع ثبت‌نام کنندگان، صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تأیید شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه در ساخت و ساز مسکن بایستی نگاه و توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین جامعه شود انتظار است بانک‌ها با پرداخت به موقع تسهیلات به شتاب‌بخشی طرح نهضت ملی مسکن در استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه‌ها را می‌طلبد و باید در همه بخش‌ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

کد خبر 694615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.