«حمایت از دانش‌بنیان‌ها» حلقه‌ مفقوده‌ توسعه

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت فناور گفت: قوانین حمایتی هنوز نتوانسته بروکراسی‌های اداری را کاهش دهد و معاونت علمی فناوری باید ارزیابی‌های دقیق‌تری را انجام دهد و قوانین و دستورات را به مرحله اجرا برساند.

فرزاد معینی فرد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این افتخار را داریم که نخستین و بزرگترین تولید کننده گاز بیهوشی «نیتروس اکساید» در خاورمیانه باشیم. شرکت ما بیش از ۴۰ سال تجربه فعالیت در تولید انواع گازهای بیهوشی و گاز تسکین درد «انتونوکس» را دارد. این گازها در دسترس بیمارستان‌ها بوده و برای بیماران نیازمند به بی‌هوشی در اتاق عمل و برای جراحی‌های سر پایی بدون بیهوشی و نیازمند به تسکین درد مانند زایمان، بخیه و تعویض پانسمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه محصولات این شرکت کاملاً بومی‌سازی شده‌است افزود: تمام خطوط و فرآیندها بومی‌سازی و زیر نظر مؤسسات داخلی است. در موضوع صادرات نیز به کشورهای منطقه بسیار عملکرد خوبی داشتیم که منجر به سفارش‌های مجدد نیز شده و روابط همچنان ادامه‌دار است.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت فناور ادامه داد: محصول‌های ما چون کالایی پزشکی است ابتدا باید به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده و سپس توسط پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها آزموده و میزان اثرگذاری محصول مشخص شود؛ پس از آن دوباره به سازمان غذا و دارو رفته تا تصمیم‌گیری شود و شناسه اصالت به آن تعلق گیرد.

وی با اشاره به قانون‌های حمایتی تصریح کرد: قوانین حمایتی هنوز نتوانسته بروکراسی‌های اداری را کاهش دهد، در این بحث معاونت علمی فناوری باید ارزیابی‌های دقیق‌تری را انجام دهد و قوانین و دستورات را به مرحله اجرا برساند. در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به نمایشگاه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که نقش بسیار مفید در هم‌افزایی بین مجموعه‌ها و شناخته شدن آنها ایفا می‌کند.

معینی فرد اضافه کرد: مجموعه ما همچنان در مسیر رشد و توسعه خود در راستای افزایش کیفیت سبد محصولات در تلاش است و محصولات جدیدی را به زودی عرضه می‌کند که دارای قابلیت‌هایی نظیر حمل و نقل راحت‌تر، یک‌بار مصرف و سهولت استفاده در بیمارستان‌ها باشد.

کد خبر 694613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.