فرسودگی بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین‌آلات راهداری کردستان

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: تعداد محدودی از ماشین‌آلات راهداری استان کارایی مفید دارند که در شرایط سخت زمستان بهترین استفاده از آن‌ها می‌شود، اما بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین‌آلات این اداره‌کل فرسوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، بهزاد رشیدی اظهار کرد: در راستای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات استان کردستان، سه دستگاه کشنده faw با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان افزوده شد که در شهریورماه سال جاری نیز یک دستگاه گریدر هپکو و یک دستگاه کشنده faw به ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان اضافه شده بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین‌آلات برمی‌گردد و بدون آن هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، افزود: قریب به ۹ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین‌آلات صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان ادامه داد: میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری ۲۸ سال است، در حالی که میانگین استاندارد مناسب ۱۵ سال بوده و بعد از آن باید از رده خارج شود.

وی با بیان اینکه در طول سال دو نوع راهداری تابستانه و زمستانه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از ماشین‌آلات راهداری استان کارایی مفید را دارند که در شرایط سخت زمستان بهترین استفاده از آنها می‌شود اما بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین‌آلات این اداره کل فرسوده هستند.

رشیدی تاکید کرد: کمبود و گرانی قطعه اصلی و کمبود نیروی آموزش‌دیده موجب استهلاک بیشتر ماشین‌آلات شده است.

وی با اشاره به دریافت مجوز خرید ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات توسط وزارت کشور گفت: این تعداد ماشین‌آلات بین استان‌های کشور تقسیم می‌شود که خوشبختانه سهمیه استان کردستان به دلیل کسب مقام اول کشور در زمینه نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات، نسبت به سایر استان‌ها ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

کد خبر 694601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.