افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بار لرزید

طی ۲۴ ساعت گذشته افغانستان ۲۵ بار دیگر لرزید که بزرگترین زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمین‌لرزه‌ای روز شنبه _پانزدهم مهرماه_ حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، این زمین‌لرزه در ترکمنستان و ازبکستان نیز احساس شده است؛ همچنین این لرزه‌ها در برخی مناطق ایران هم احساس شده است.

بر اساس اطلاعات اولیه بزرگی نخستین زلزله افغانستان متفاوت بوده است، در حالی که مرکز زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۶.۳ ریشتر اعلام کرده اما «مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» اعلام کرد که بنا بر داده‌های اولیه، بزرگی زلزله ۶.۲ ریشتر بوده، هرچند در به‌روزرسانی داده‌ها، بزرگی آن به ۵.۶ ریشتر کاهش یافته است، در عین حال منابع خبری منطقه‌ای نیز بزرگی این زلزله را ۶.۲ ریشتر اعلام کردند که با چندین پیش‌لرزه و چند پس‌لرزه نسبتاً شدید همراه بوده است.

از ساعت ۱۲:۰۰ روز گذشته _دوشنبه هفدهم مهرماه_ تا زمان انتشار این خبر، شهرهای مختلف افغانستان ۲۵ بار دیگر در مقیاس‌های مختلف لرزیده که بزرگترین آن زلزله ۵.۴ ریشتری در Zendejan افغانستان بوده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری، ساعت ۱۷:۰۰ روز گذشته _دوشنبه هفدهم مهرماه_ Zendejan افغانستان را در عمق ۱۲ کیلومتری زمین لرزاند؛ این زلزله ۳۲ کیلومتری Zendejan افغانستان، ۳۵ کیلومتری Qarabag افغانستان و ۴۳ کیلومتری Herat رخ داده است.

موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۴.۶۱۸ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۶۱.۸۴۰ درجه شرقی بوده است.

طی چهار روز گذشته که زلزله‌های متوالی در افغانستان رخ داده، این زلزله در شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی در مقیاس کوچک احساس شده است.

کد خبر 694599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.