تحقق ۸۲ درصد تعهد اشتغال کشوری در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۸۲ درصد تعهد اشتغال کشوری در استان سمنان در سال‌ جاری محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که تاکنون ۸۲ درصد آن، یعنی ۱۰ هزار و ۱۳۱ فرصت شغلی تحقق یافته که ۳۳ درصد آن تعهد اشتغال روستایی است.

وی افزود: برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها و بروز آسیب‌های اجتماعی، رونق اقتصادی روستاها و مهاجرت معکوس به آن‌ها مدنظر قرار دارد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی اشتغال باید تمام تلاش خود را برای جذب صددرصدی تسهیلات ارزان‌قیمت در این حوزه انجام دهند و بانک‌های عامل استان که تاکنون در این زمینه مشارکت داشته‌اند، به روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سرعت دهند.

هاشمی اضافه کرد: حفظ شرایط کنونی در حوزه فرصت‌های شغلی و جلوگیری از بیکار شدن نیرو و واحدهای تولیدی فعال در اولویت برنامه‌های کاری در سطح استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای ارتقای جایگاه استانداران در دولت سیزدهم صورت گرفته است، گفت: دیدارهای فصلی و دعوت از استانداران برای حل مشکلات پروژه‌های کلان استان‌ها، حضور در جلسات هیئت دولت و ارائه گزارش کار، از این دست اقدامات است.

کد خبر 694590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.