ارائه خدمات به بیش از ۲۷ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان بهشتی کاشان

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: بیش از ۲۷ هزار بیمار در شش ماهه اول سال جاری از اورژانس بیمارستان بهشتی خدمات دریافت کرده‌اند.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار بیمار در شش ماهه نخست سال جاری از اورژانس بیمارستان بهشتی خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مرجع پذیرش بیماران تروما در شهرستان کاشان است، افزود: از این تعداد مراجعه کننده به اورژانس ۶۰ درصد بیماران ترومایی بوده‌اند که در کمتر از شش ساعت پس از دریافت خدمات تعیین تکلیف شده‌اند، یعنی یا به بخش‌های دیگر منتقل و بستری یا به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: بیشترین مراجعات اورژانس مربوط به بیماران ترومایی است که هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن، در علم پزشکی، تروما (Trauma) محسوب می‌شود، مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، علت ایجاد آسیب نباشد.

وی اضافه کرد: نکته اصلی در بیماران مبتلا به تروما، زمان‌بندی مناسب و انتقال سریع بیماران به بیمارستان است.

موسوی با بیان اینکه بخش اورژانس بیمارستان با وجود پنج متخصص طب اورژانس، ۷۰ نیروی پرستار و ۲۰ کمک بهیار دارای بالاترین حجم خدمات بیمارستانی در شهرستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع خدمات بخش اورژانس و بیماران تصادفی، این بخش به صورت شیفت در گردش در حال ارائه خدمات به بیماران است.

کد خبر 694578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.