دستگیری سرشبکه‌های اصلی یک باند فساد در چند شهرستان استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از شناسایی و دستگیری چهار نفر از سرشبکه‌های اصلی یک باند فساد در چند شهرستان استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی _امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه _ اظهار کرد: اعضای این باند به اتهام ارتشاء، رشاء، کارچاق‌کنی و ادعای نفوذ در دستگاه قضائی، مورد رصد اطلاعاتی نامحسوس مأموران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفتند و تحت تعقیب قضائی هستند.

وی افزود: عزم دستگاه قضائی استان کرمان در برخورد با مفاسد چه درون دستگاه و چه در بیرون از سیستم جدی است و بدون چشم‌پوشی با هر فردی در هر رده‌ای که مرتکب تخلف و جرم شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به انهدام اعضای این باند در جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: علاوه بر بازداشت چهار متهم، شش کارشناس رسمی دادگستری، هشت کارچاق‌کن و تعدادی کارمند از ادارات مختلف تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضائی وجود ندارد، تصریح کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی، به اعتماد عمومی مردم آسیب می‌زنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی از اقدامات مؤثر حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، تمام رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی، قضات و کارمندان شریف دادگستری استان کرمان، به‌ویژه رئیس دادگستری و دادستان جیرفت در زمینه مبارزه و مقابله با باندهای فساد اقدام می‌کنند، قدردانی کرد.

کد خبر 694570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.