افزایش ۹ درصدی کارتن‌خوابی در لندن / علت نرخ بالای بی‌خانمانی در پایتخت بریتانیا

گزارش‌ها نشان از افزایش ۹ درصدی نرخ کارتن‌خوابی شهروندان لندن، پایتخت بریتانیا، نسبت به سال گذشته دارد که تورم و افزایش هزینه مسکن به عنوان دلایل اصلی افزایش نرخ بی‌خانمانی در شهر شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقاتی که توسط اعضای شورای شهر لندن انجام شد، نشان داد که طی بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ تعداد سه هزار و ۲۷۲ شهروند با معضل کارتن‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کردند. این در حالی است که تعداد کارتن‌خواب‌های شهر در سال ۲۰۲۲ طی همین بازه زمانی دو هزار و ۹۹۸ نفر به ثبت رسیده بود. اگرچه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۸۳.۶ درصد از شهروندان کارتن‌خواب پایتخت بریتانیا را مردان تشکیل می‌دهند، با این حال گزارش‌ها حاکی از افزایش هشداردهنده تعداد زنانی است که شب را در فضاهای عمومی به روز می‌رسانند و خواهان کمک از دیگران برای جا و غذا هستند.

در واقع نتیجه بررسی‌های مختلف نشان از آن دارد که تعداد زنان و دختران بین ۱۸ تا ۲۵ سال شهر که به کارتن‌خوابی روی می‌آورند، در حال افزایش است و جالب این‌که اغلب آن‌ها به انواع موادمخدر به‌ویژه کراک، اعتیاد دارند. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که با وجود روند افزایش نرخ کارتن‌خوابی میان مردم لندن، این معضل همچنان با سیر صعودی ادامه یابد و در فصل زمستان به مشکلات بسیاری منجر شود.

ریشه‌یابی علت افزایش نرخ کارتن‌خوابی در لندن

طی مراحل اولیه شیوع بیماری کووید -۱۹ مدیران لندن به سرعت اقداماتی اثربخش را برای کاهش نرخ کارتن‌خوابی شهروندان انجام دادند که به دنبال آن، بسیاری از مردمی که تا پیش از این در خیابان‌ها و فضاهای عمومی سراسر شهر آواره بودند، در خانه‌های اجتماعی، پارکینگ‌های بازسازی شده و هتل‌ها سکونت گزیدند. اما پس از مدت زمانی نه‌چندان طولانی، نرخ بی‌خانمانی شهروندان افزایش یافت و تقریباً با دوران پیش از شیوع کرونا برابری کرد. بسیاری از محققان علت این امر را به نبود استمرار حمایت مدیران از شهروندان آواره شهر و کاهش هزینه‌ها برای فراهم آوردن مسکن نسبت داده‌اند. از سوی دیگر، افزایش چشمگیر سود وام مسکن و اجاره‌ها طی چند دهه گذشته به بی‌خانمانی مردم دامن زده، ضمن این‌که افزایش هزینه زندگی به دنبال تورم بالا میزان کارتن‌خوابی میان مردم را شدت بخشیده است.

افزایش ۹ درصدی کارتن‌خوابی در لندن/ علت نرخ بالای بی‌خانمانی در پایتخت بریتانیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ درصد از کارتن‌خواب‌های لندن را مردم رومانی تشکیل می‌دهد که تعداد آن‌ها همه روزه رو به افزایش است. بسیاری از این افراد ادعا کرده‌اند که به علت بی‌پولی حتی به خوراک کافی نیز دسترسی ندارند و تنها به این امید در لندن زندگی می‌کنند که پس از تأیید شدن اسناد هویتی خود بتوانند شغل‌های مناسبی بیابند و به ادامه زندگی در خانه‌های مسکونی بپردازند.

جالب است بدانید که دولت بریتانیا پیش از این ادعا کرده بود تا سال ۲۰۲۴ به بی‌خانمانی در سراسر قلمرو خاتمه می‌دهد که افزایش روزانه نرخ کارتن‌خوابی در پایتخت، تحقق این هدف را به امری محال تبدیل کرده است.

اقدامات صادق‌خان برای پایان دادن به کارتن‌خوابی در لندن

صادق‌خان، شهردار لندن، از زمان نائل شدن به سمت کنونی عزم خود را جزم کرده است نرخ افراد بی‌خانمان را کاهش دهد و توانسته است تاکنون با افزایش بودجه‌های شهری برای این منظور، قابلیت سکونت را برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ شهروند فراهم بیاورد. صادق‌خان همچنین یک پروژه بزرگ را برای کاهش نرخ بی‌خانمانی میان شهروندان طراحی کرده که قرار است بر اساس آن تا سال ۲۰۲۵ هزینه‌ای ۵۰۰ میلیون پوندی را برای تأمین مسکن برای شهروندان کارتن‌خواب صرف کند. با وجود تمام این اقدامات، آن‌چه امروز در لندن عیان است این‌که همه روزه بر تعداد افرادی افزوده می‌شود که به دلایل نام‌برده زندگی خود را در فضاهای عمومی سپری می‌کنند و از آن‌جا که بسیاری از آن‌ها به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند، برای پنهان ماندن از دید نیروهای امنیتی، اغلب در فضاهایی بسیار نامساعد به سر می‌برند.

کد خبر 694517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.