اقتصاد دریا پایه نقطه آغاز تمدن نوین محسوب می‌شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اقتصاد دریا پایه نقطه آغاز تمدن نوین محسوب می‌شود که باید به آن در سطوح مختلف حکمرانی توجه ویژه‌ای داشت زیرا اگر ظرفیت‌های دریایی کشور را نادیده گرفت نمی‌توان تمدن نوین اسلامی را محقق کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گندله‌سازی ماد کوش، با ذکر این نکته که بخش خصوصی همواره پشتوانه قوی ندارد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که همواره سعی دارم در مجموعه‌های خصوص صنعتی حضور داشته باشم برای ایجاد همدلی و وفاق میان مجموعه‌های فعال دولتی و خصوصی در این زمینه بوده است تا حداقل چالشی از سوی استان برای فعالان صنعتی و خصوصی ایجاد نشود.

وی، با اشاره به سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا پایه، اضافه کرد: اقتصاد دریا پایه نقطه آغاز تمدن نوین محسوب می‌شود که باید به آن در سطوح مختلف حکمرانی توجه ویژه‌ای داشت. چراکه اگر ظرفیت‌های دریایی کشور را نادیده گرفت نمی‌توان تمدن نوین اسلامی را محقق کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های دریایی هرمزگان، تصریح کرد: مادکوش به سمت ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دریا پایه در استان هرمزگان گام برمی‌دارد که با توجه به این نکته که ۳۸ درصد کشور با دریا ارتباط دارد، باید این نوع نگاه در سطح سیاست‌گذاری ملی گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که بخش خصوصی در کشور مظلوم و تنهاست، ادامه داد: تعلق و وابستگی دولت به مجموعه‌های دولتی ذیل خودش اجازه گسترش فعالیت بخش خصوصی را نمی‌دهد؛ یعنی در برخی از بخش‌ها دولت هم‌متصدی و هم فعال اقتصادی است به همین جهت بخش خصوصی خود را به عنوان یک رقیب برای دولت می‌بیند که اصلاح این رویه برای تحقق توسعه پایدار و تمدن نوین اسلامی لازم است.

وی، با بیان این نکته که بخش خصوصی به رشد بخش دولتی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: تقویت بخش خصوصی از طریق تغییر نگاه حکمرانان و سیاست‌های بالادستی برای تحقق اهداف کلان نظام باید در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر جلب مشارکت دهی مردم در روند توسعه، مطرح کرد: اقتصاد کشور ایران دارای سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی است؛ اما هنوز موفق به تقویت نقش مشارکت مردمی در عرصه اقتصاد نبوده‌ایم که حضور مردم و سرمایه‌گذاران به عنوان سهامداران مادکوش می‌توان این مهم را تقویت کند.

وی، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی از ظرفیت‌های علمی صنایع آگاه نیستند و صنایع نیز به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان آشنایی ندارند و این مهم باعث بروز چالش‌هایی شده است که باید برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر تقویت ارتباط صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: سعی شود از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود تا بتوانند در آینده شرکت‌های صنعتی نیاز خود را از طریق همین شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین کنند.

کد خبر 694413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.