۴۱ درصد از سارقان منازل دستگیر شده، مجرمان در حرکت هستند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ درصد از سارقان منازل دستگیر شده توسط این پلیس مجرمان در حرکت هستند، در خصوص اجاره موقت منازل به صورت روزانه و هفتگی به افراد غیربومی هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در سال جاری فرماندهی کل انتظامی کشور ۵۲ شهید را در راه امنیت و آرامش مردم عزیز تقدیم کرد که شش نفر از این شهدا مربوط استان اصفهان بودند.

وی با اشاره به شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» که برای هفته انتظامی امسال انتخاب شده است، افزود پلیس خود را خدمتگزار شهروندان قانون‌مدار می‌داند و با تمام امکانات، ظرفیت و توان خود سعی می‌کند که بهترین خدمات را به آنها ارائه کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از شگردهای سارقان استفاده از کوچک‌ترین غفلت شهروندان است، گفت: تحقیقات و تجربیات پلیس نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از سرقت‌ها در نتیجه بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری شهروندان رخ داده است و با پرونده‌های متعددی مواجه هستیم که سارقان هنگامی که شهروندی خودروی خود را به صورت روشن رها کرده تا درب پارکینگ منزل خود را ببندد یا شهروندی که هنگام سوخت‌گیری در پمپ بنزین سوئیچ را روی خودرو قرار داده، از این غفلت‌ها استفاده کرده و خودروی آنها را به سرقت بردند.

وی تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید میوه و تره بار، مراجعه به داروخانه، اورژانس، پمپ بنزین و در زمان خارج شدن از منزل و به هر بهانه دیگری که از خودرو خارج می‌شوند به هیچ عنوان حتی برای یک لحظه سوئیچ را روی خودروی خود قرار ندهند، چراکه شاید همان لحظه فردی در کمین آنها بوده و مترصد استفاده از غفلت کردن شهروندان برای سرقت اموال آنها باشد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه بخشی از سارقانی که در استان اصفهان مرتکب سرقت می‌شوند مجرمان در حرکت هستند، گفت: این افراد از استان‌های دیگر به اصفهان آمده و منازلی را به مدت یک یا دو هفته‌ای اجاره کرده و پس از اینکه سرقت‌های خود را مرتکب شدند اموال مسروقه را با خود برداشته و اصفهان را به مقصد استان دیگری ترک می‌کنند.

وی ۴۱ درصد از سارقان منازل دستگیر شده در استان اصفهان در شش ماه نخست سال جاری را افراد غیربومی و به اصطلاح مجرمان در حرکت اعلام کرد و با هشدار به افراد کلید به دستی که منازل خود را به صورت روزانه و هفتگی یا ماهیانه به افراد غیربومی اجاره می‌دهند، گفت: بسیاری از افرادی که اقدام به اجاره منازل خود می‌کنند از نیت افراد اطلاع ندارند و ناخواسته شریک جرم آنها می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با چنین افراد و شناسایی و برخورد سریع و قاطعانه با آنها از شهروندان می‌خواهم در صورت مواجهه با یک یا دو نفر یا تعداد بیشتری از مرد که قصد اجاره منزل به صورت موقت را دارند قبل از اجاره منازل خود هویت افراد را احراز کنند و در صورت مشکوک شدن، کلانتری محل را در جریان بگذارند یا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به همکاران اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع پیگیری شود و در صورتی که این افراد از مجرمان سابقه‌دار و در حرکت هستند پیش از هرگونه اقدامی با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 694412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.